Surt var det här..

2012-10-12 @ 00:20:00
Ingen dag som kommer att gå till historien som en tio-i-topp-dag, har vi haft denna torsdag, kan jag säga :/.
Tror att vi är inne på 3:e eller 4:e natten med dålig sömn.
Mycket vakna stunder, mycket amning och ett flertal uppvak i spjälsängen pga av drömmar och mörkerrädsla har givit oss rätt dassiga odds till att få en toppendag.
Lägg där till förkylningshärden..
Plussa på med smittoffer 2...
Så har ni här 2/3 av vårt tappra hemmasittargäng.
Jag väljer att bortse från humörsänkargängen från divison 2 (de som är på väg men aldrig kommer dit de ska)
Sura muttriga miner försöktes motas i grind med hjälp av lattjo-lajban-lådan jag fixade i ordning inför husbilssemestern. Full av spel och pyssel.
Gav mig på att lära Noomi spela memory...
..och det gick faktiskt riktigt bra!!! Hon hajjade snabbt hur det gick till..
Från att jag under första omgången låtit henne vinna, så fick jag se mig ärligt besegrad i andra..
 
Par på par roffade hon åt sig innan jag ens fick chans att försöka :)
Så klart försökte hon ibland fuska och vända på fler än två åt gången men i det stora hela följde hon reglerna till punk och pricka. Nu e're din tur, vicka vill du ta? Sa hon när det äntligen blev min tur :)
Detta lär vi spela flera gånger!
Pannkakslunch bidde det i symfoni till Noahs 6:e gnällfoni...
Trött bebis ville krubba och sova själv, först, men tvingades vänta..och det genomleds alltså inte i tysthet :/
Trött Noomi smaskade i sig en pannkaka (almost intakt) men fick ett food-rage och använde den som frisbee, när hon blev serverad en andra vilket renderade ett omedelbums sängläge för oss alla tre.
Ord och inga visor ;).
Tog tillfället i akt att "bestraffa" även mig själv med strikt horisontalläge i en timme och gav Eric i uppdrag att möta Benjamin vid bussen.
Strax innan middagstillredningen kom Dennis, Tilde & Evelyne.
De skulle hämta utekläder åt Evlan att ha på dagis. Noomi fick hoppa i kläderna och bege sig ut för att visa Evelyne sin bil. Körlektion nummer 1 för Evelyne inleddes med fokus på nykelns omvridande.
Därefter avancerade hon snabbt till att få ge sig ut i trafiken på egen hand.
Noomi var nämligen mer sugen på att springa bredvid och heja på :)
 
Men när det sen blev dags för fickparkering intog Noomi position som co-driver igen...
Och, ja hon är en lika präktigt duktig "baksäteschaufför" som sin mor :)
Hon smet tom ner foten på gaspedalen då hon tyckte det var befogat.. Sötnosarna ♥
I övrigt har jag under dagen grämt mig över att inte ha kunnat ha målardejt med Ewa eller ens hunnit in själv för att måla i Benjamins rum.. :(
Jörgen jobbade sent och kom hem vid 22-tiden.
Tjafsat med tonåringar och unga vuxna har också haft sin tid..
Nu väntar sängen och så återstår att se hur mycket sömn vi lyckas skrapa ihop i natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback