Kallt & blåsigt

2012-10-26 @ 10:50:00
Idag känns det inte direkt frestande att gå ut och leka. Kallt och blåsigt som det är.
Jag håller tummarna för att det ska ändra sig och att vi ska vilja vara ute i flera timmar idag med.
Denna vecka har annars bjudit på mycket sol, värme och härliga lekstunder i skogen.
I tisdags tex var jag, Noomi & Noah vid kojan och byggde lite för att överraska Benjamin som var i skolan.
När de små, efter en stund, blev trötta och somnade i vagnen så styrde jag kosan hemåt.
Väl hemma kände jag att jag inte ville gå in och slösa bort den härligt soliga höstdagen inomhus och kom på ett sätt att undvika det :).
Jag skyndade mig att fixa en matsäck beståendes av varm choklad, saft, kokta ägg, korvsmörgåsar, risifrutti och yoghurt.
Packade ner det tillsammans med muggar, sugrör, servetter, kaviar, äggskärare och en vaxduk och gick upp till busshållplatsen för att möta Benjamin vid skolbussen.
Han blev superglad när jag berättade att vi istället för att gå hem och äta mellis, skulle gå till kojan och ha picknick :).
Än gladare blev han när det visade sig att de små sov middag i 1,5 timme till och gav oss två chans till egentid för kojbyggeri och picknickmys.
 Vilka ruskigt snuskiga naglar man kan få av kojbygge ;)
Vi hann busa, bygga och leka en massa medan Noomi & Noah sov vidare.
Vi hittade en hemlig, magisk sjö i skogen där solstrålarna skapade glitter och förtrollat ljus.
Vid kojan lekte vi också. Den tillhörde Benjamins revir och inkräktare jagades på flykten. -GULP!!
En superhärlig lek-och-picknickstund i skogen fick vi tillsammans, min fina kille och jag ♥
De små gick det inte heller någon nöd på, där de låg i vagnen och sov :)
Innan vi gick hem så bjöd vi in Isac till vår picknick.
Han kom och åt några smörgåsar, ägg och drack varm choklad.
Då vaknade Noomi som hann smaska i sig en korvsmörgås innan vi började gå hemåt i solen.
Härligt med en storebror som kan bära ens skolryggsäck och samtidigt ställa upp på en springtävling nedför backen.
Dagen efter stämde vi träff med Filippa vid kojan, och planer på att göra en liten by där i skogen smiddes :).
Sugrörsdricka och chokladboll mumsades också i kojan.
Kojan som fått en mjukt halmgolv väntar nu bara
på en dörr.
Efter en stund kom även William till kojan.
Han hade åkt med Tytte hem från dagis och skulle vara kvar hos dem tills Tomas kom och hämtade honom efter jobbet. För att hinna leka ytterligare en liten stund så följde vi med dem in ett tag.
Igår kom Lene och Fanny förbi och då tog vi en härlig promenad i solen. Så denna vecka har vi sett mycket av skogen, och det gillar vi :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback