Det går troll...

2012-10-18 @ 12:31:00
... i strömsladden till datorn!!??
Vi är nu inne på vår tredje sladd efter att den ordinarie sagt upp sig från vidare tjänst!
De två föregångarna till den senaste har visat sig sakna de rätta kvalifikationerna och sökte på falska meriter.
Detta resulterade i omedelbar avgång och ersättare införskaffades.
Den som idag tackade för sig, lovades för ett par veckor sedan, kunna sköta sitt jobb till belåtenhet och valdes särskilt ut för att tjänstgöra hos oss av mycket kompetent datatillbehörsförmedlare.
Döm om min förvåning då jag efter att ha avvikit från datorn i några minuter, återkom till en stendöd dator som under inga omständigheter gick att väcka till liv....?
Och då var strömsladden fortfarande ikopplad, så ingen tror att jag inte kollat om den glidit ur sin kontakt på något sätt..
Efter en del försök, funderingar & mindre vackra ord så var den fortfarande lika död...
Isac som kom in, när jag som bäst. försökte skälla igång datorn, satte sig vid den för att göra ett försök han med.
Trots att jag upplyste honom om att jag redan försökt "allt"!
Så visade det sig att jag inte alls försökt allt...
Isac drog ur sladden och kikade in i den..
-Vad är det för rosa kladd där inne hör jag honom fråga?
...rosa kladd?? Får jag se!!
Ut plockades..rosa "kladdklutt" efter "kladdklutt"..
Was ist das???
Das was eine blümchen!!
Eine cyklamenblümchen :)
Und das troll???
Guess!!!
Hej, datasladdsmarodör!!!
Smart drag att sätta tillbaka sladden när den preparerats... :) Lik vem??
Fiffigt bus Noomi!!!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback