Mystorsdag på höstlovet

2012-11-01 @ 23:03:00
En riktigt slapp och mysig torsdag har vi haft här hemma idag :)
Millan och Jessie sov länge och Jessie serverade Millan frukost på sängen.
Lene & Fanny kom och fikade med oss på förmiddagen. Jättekul!!
Roligt att se att barnen nu så sakteliga upptäcker varandra och tycker att det är spännande.
 
När Fanny & Lene åkt hem så var det dags för lunch och vila.
Noah visade Millan hur duktig han blivit på att äta själv :)
Vid kvart över två kom Tytte och strax efter henne kom Filippa. Då blev det fikadags igen.
Tur är väl det att vi har en massa trevliga människor ikring oss som kan komma och äta upp det jag bakar så jag slipper kasta bort det.
Innan det hann bli mörkt så åkte Tytte, jag & Filippa till kyrkogården för att göra fint på mammas grav.
När vi satt oss i bilen och skulle backa ut så fick Tytte syn på denna här...
Ja, stolt och majestätisk stod han där mitt på vägen. (kolla förresten misteln till vänster i bild)
Så fort jag tagit detta kort, gjorde han ett graciöst hopp över häcken och in på vår tomt...på jakt efter äpplen...kan jag tro :)
 
Han var så välkommen så!
På kyrkogården startade vi ett hemskt rykte om en gravprydnadsplundrare.... :s
För på mammas grav fattades en gravlykta...??
Jag funderade på vart den kunde ha tagit vägen, kollade på mormor och morfars grav, ringde pappa och frågade kyrkvaktmästaren, som inte sett skymten av den...
Inte så konstigt kanske.. då den stod hemma i källaren.. eftersom Jörgen tagit hem den åt mig...
..eftersom jag, tidigare sagt att jag tänkt göra det :) Han hade bara glömt att berätta det för mig!
Så alla ni som hört eller kommer att få höra, att en gravlykta försvunnit från Adelsö (av alla ställen??) kyrkogård så kan ni nu dementera detta!!
När jag kom hem igen så hade vår granne Lennart varit på visit med en godispåse åt barnen!!
Gulligt av honom och Inger :)
När Jörgen kom hem från jobbet, så skickade jag ner honom till dem med lite spöklika cupcakes, chokladkakor och mumier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback