Halloween

2012-11-01 @ 22:40:00
Noahs förkylning vände till det bättre :).
Jag & barnen hann därför baka och fixa lite Halloweenmysigt här hemma till Benjamin & Noomis glädje.
Filippa kom och hälsade på en stund under dagen.
Hon, Benjamin & Noomi satte sig vid köksbordet och ritade läskiga bilder som de hade tänkt dela ut på kvällen när de skulle ut på bus-eller-godisrunda.
Trist nog så glömde de bilderna hemma :(
Men om någon som fått besök av dem önskar få en läskig bild så är det bara att hojta till ;)
När sen mörkret fallit och Filippa som varit hemma en stund, återvänt med mamma Gerd/Tytte så var det dags att ge sig av.
Oj vad spända och ivriga de var :)
Jörgen som lovat att gå med dem hade en överraskning på lut...nämligen den att han också skulle klä ut sig..
Scary ;)
Noomi & Benjamin hade under dagen klätt på och av sig sina Halloweenkläder mest hela tiden..
Svansen var en rolig detalj tyckte Noomi, som även burit den utan kläder under dagen :)
Viktig var även treudden..
Pumpan, den var också rolig.
Speciellt som att alla "riktiga" Halloweenpumpor var slut i de affärer vi besökt och lämnat åt oss att köpa en wierd, svårjobbad och tjockväggad pumpa som hade varit lättast att bearbeta med motorsåg..
Filippa såg riktigt otäckt läskig ut med sina mörka ögon.
När de som skulle ut och spöka, gett sig av, så dekorerade jag färdigt mina bakverk samtidigt som jag fick snacka lite i lugn och ro med Tytte :)
En chokladkaka med tryffel och marängspöken.
Cupcakes med minispöken.
Cupcakes med ett stort spöke.
Benknotor & mumier.
Eftersom lilla älsklingen var pigg och glad, så fick även han testa att klä ut sig :).
Skrämmande..? Knappast, men söt så in i bomben!! ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

nja....tyckte inte dina spöken och bakelser var så himla speciella... .....:)...herregud människa hur orkar/hinner du???? heeeeeeelt underbara var dem , vilka fina bilder och herregud vilka bakelser!! :) :) :)

Svar: Ska du säga då :)!! Du bakar, pyntar och fixar du med! Loved your nosejob ;) Typ motsatsen till Michael Jackson :P Dags att ses snart när vi friskat på oss!? Noah började hosta en massa i natt den lilla gubben :(
5underbarabarn

2012-11-02 @ 00:00:39
Postat av: Anette

Helt otroligt;) Utklädda barn & vuxna;) Häftigt!!! Och så alla underbara bakverk.... Jag säger bara UNDERBART!!!!!!

Svar: Jörgens utklädnad fick mig att minnas våra gamla Halloweenfester way back :) Det var tider det med fejkkyrkogårdar och skräckfilmssenarion med övernattning. Nu roar jag mig med att baka inte lika läskiga spöken och monster :)
5underbarabarn

2012-11-02 @ 06:47:32
Postat av: Din kusin Emma ;-)

Sitter och kollar på dina jättefina bilder på både barn och bakelser.. hoppas att jag blir en lika underbar mamma som du någon dag...! <3

Svar: Emma!! Vad gullig du är ♥ Är säker på att du blir den bästa av mammor när det så blir dags! Under tiden är du den bästa av systrar, döttrar, kusiner och mostrar :) Vacker som få!! Kram ♥
5underbarabarn

2012-11-05 @ 10:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback