Färdig!!! May the force be with you :)

2012-11-26 @ 15:34:00
Jippie,ay,ay..Jippie, jippie ay...
Benjamins rum är nu färdish!! Klart!! Done!!
Hur skönt som helst!!
Hade jag inte fått hjälp av Ewa & Bernt med gipsskivor, list och diverse målning så hade jag med största säkerhet fortfarande kämpat med att få det färdigt. Härligt med så fina vänner ♥ Lyllo mig!!!
Igår kväll blev jag alltså till sist klar och svaret på frågan om vad tapetlim, en slaktad garderob..mm hade gemensamt kommer nu här..
De skulle istället för en fotovägg utgöra grunden i temat Star wars, som Benjamin ville att hans rum skulle inredas i.
Hade först tänkt sätta upp en fototapet, men då jag gjort det i Jessies rum tidigare så vet att det begränsar både möblering och annan inredning.
Samt att man om/när man tröttnar får ställa sig och spackla över typ 4000.-.
Plus att man vid eventuell flytt får vinka adjö till konstverket. Mao har jag fixat ett mobilt, stort konstverk för en MYCKET billig peng.
Affischer för under hundralappen, en gammal garderob á 50:-  på Blocket, tapetlim och klarlack :)
Så här blev rummet...
Snygga foton på en snygg kille satte mamma upp. Plus ett på Filippa som han gärna ville ha i sitt rum.
Mattan som skymtar på bilden har Benjamin valt helt själv :)
Star wars på alla håll och kanter. Darth Vader dominerar.
Ovanför sängen sitter en 3D-tavla där Darth vader tycks följa dina steg..
Sänglampa i form av en lightsabel/lasersvärd gör sitt till :)
Gardinerna hade jag köpt innan jag fått klart för mig att min kille hade ett och annat att säga till om vad det gällde inredningen av hans rum. Som tur var så fick de godkänt.
Finn ett fel...? Nappen bredvid sängen!
Nej, Benjamin har inte börjat med napp... men lillasyster har inte slutat... :)
Och självklart ville hon mysa med storebrorsan i hans nya rum.
Väckarklockan som ska hjälpa skolkillen upp på mornarna.
Den två delade Darth Vadermasken som förvandlar min vackre prins till en riktig otäcking med tung andning och metallisk röst med hjälp av den inbyggda röstförvrängaren.
Närbild på sänglampan som kan shifta färg mellan röd, grön, lila, vit och blå och ge ifån sig de karakteristiska lasersvärdsljuden.. swooosch..
Orkar man inte trycka på knappen så kan man använda denna fjärrkontroll :)
En hel massa andra Star warsföremål finns utspridda i rummet.
Den stora Expedithyllan, mitt emot sängen, är perfekt för leksaksförvaring.
Har inget foto på den dock, eftersom vi ännu inte hunnit ställa iordning och välja plats åt alla leksaker, böcker och annat som Benjamin vill ha runt ikring sig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback