Får inget gjort >.<

2012-11-06 @ 23:20:36
Usch vad det är tråkigt när man känner att man försöker och försöker men inte lyckas få något vettigt gjort!!
Det man påbörjat blir inte färdigt.. Det man planerat blir inte av osv.. Bläää för såna dar!!
Har haft 2 såna på raken nu :( och tycker att nu, kan det gärna få vända!!
Benjamin har sagt att han ville klippa sig så som han alltid hade håret förut.. när han var strax innan året och fram tills han blev 3 år ungefär.
Idag gav jag mig på det med en liten surpumpa (Benjamins benämning) som åskådare.
Gick väl så där kan jag säga.. kammen kom lite snett, men INTE så snett som det ser ut på bilden!!! :)
Får se om han ville behålla det så här.. eller om vi tar kammen också sen.
Surpumpan bajsade blöjan full lite senare, och fick efter att fått rumpan rentvättad, ta ett bad...
Och det vet vi ju hur det brukar blir...skrik, panik och hysteri.
Därför ville jag testa något nytt.
Lilla baljan (ja, den har vi testat förut, precis som stora bajan och badkaret..) på köksgolvet!!
En otestad kombo. Köksbänken med den baljan har testats, däremot, med negativt resultat.
Spänningen steg hos alla inblandade (mig, Jörgen, Noah & Noomi)... när jag långsamt sänkte ner gossen med fötterna först... Han spände hela kroppen.... men ändrade plötsligt kroppspråk och slappnade långsamt av.
Accepterade att det var baddags och avancerade från det, till att för första gången i sitt 6-månaders liv, uppskatta att bada!!!!!
Han TILL OCH MED plaskade..inte bara EN gång utan HELA TIDEN!!!
När han dränkt ner hela köket och mig, så släppte vi lös vilddjuret Noomi som flertalet gånger försökt ta sig i baljan för att "bada sammans". Och tänka sig det gick jättebra det med! Ingen panikbebis då heller :) Lycka ♥

Kommentarer
Postat av: maja.

åh tack vad snäll du är. ja jag kanske borde göra något av den.

Svar: Det var inte av snällhet :) Den var ascool!!
5underbarabarn

2012-11-07 @ 21:30:38
URL: http://maajis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback