Äpplet faller...

2012-11-11 @ 09:44:42
...långt ifrån päronträdet!!
Jag har alltid undrat varför man blandar in päronträdet i ordspråket som säger att "äpplet inte faller långt i från trädet"...? Äpplet växer ju på just äppelträd och inga andra träd.
Har lika länge undrat hur farmor kunde veta att jag tog en eller ett par chokladbitar extra när hon sagt att vi inte fick ta fler innan maten...?
Noomi ska inte behöva undra hur jag visste att hon försett sig ur godisskålen när det inte var godisdags...
Älskling, det var bara du i köket...
..samt att skålen matchade bulan i din panna!!
(Dessutom erkände du, oombedd, och förklarade hela händelseförloppet...
...som jag hann bevittna men inte förhindra från hallen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback