Ytterligare en dag på väg

2012-05-30 @ 00:31:56
Jo, imorse var det dags igen :)
In i bilen och iväg med färjan. Klockan 10 prick tror jag vi körde på :S
Mycket fix och don är det innan man kan komma iväg. Idag var det dessutom lite extrafix :) nämligen lite tvätt till mamma som skulle strykas och ett helt fång syrener plockas och medtagas, också de till mamma.
Innan vi åkte till sjukhuset och mamma så stannade vi till i Ekerö C för att handla en vattenfast, permanent penna så jag kunde fixa det sista på mammas collage.
När vi passerade Brommaplan så upptäckte vi att rondellen fått en ny hund :) Yuppiestyle :P

Väl framme hos mamma så lämnade jag barnen och Jörgen i bilen framför dvd'n och unnade mig lyxen att smita upp till mamma själv :)

När vi sen åkte därifrån för att handla presenter till Benjamin som fyller år imorrn... eller idag ser jag nu på klockan... så kom jag på att vi kunde åka förbi Jörgens mamma & pappa lite snabbt också.
Tiden bara flyger iväg och vi träffar dem allt för sällan. Det visade sig dock att de skulle till Ringens köpcentrum och uträtta några ärenden så vi mötte upp dem där.
De ville att vi efter det skulle följa med dem hem och vi sa ok till det trots att vi hade lite tidspress eftersom vi skulle hämta Melvin på dagis senast 16:30.
Det blev lite hattigt eftersom vi faktiskt var tvungna att handla presenter först.
Så dessvärre kunde vi inte stanna så länge, bara lite drygt en timme.
Men det var ju hur som helst kul att se dem!
Benjamin & Noomi lekte med leksakerna vi lämnat kvar där vid ett tidigare besök.





Sen blev det fika med saft och bullar innan vi hastade vidare ut mot Ekerö och Melvins dagis.
Melvin blev glad när jag kom och följde villigt med, även om personalen menade på att de inte blivit informerade om att jag skulle komma...konstigt då, att de lämnade ut honom till mig , utan att kolla med Mari.
Tjejen som gjorde det hade jag dessutom aldrigt träffat förut :)
Vi hade satt fast hans stol längst bak bredvid Benjamins och det gillade både han & Benjamin :)

Ser kanske inte ut som om de gillade det särskilt mycket på bilden :) men de skrattade och busade massor på vägen hem.
När Melvin tröttnat på att åka bil och gnällde lite så fick Benjamin honom på andra tankar.
Mina barn gillar att ta hand om sin lillkusin Melvin..
Noomi så till den grad att hon ska mamma honom tills han blir stressad den stackarn :)
När det är matdags, då får jag och Melvin slåss, om vi ska få hålla i skeden något. överhuvudtaget..

-tössig Melvin???

Morfar som vi handlat åt kom förbi oss hemma och då blev Melvin glad :) han passade och vaktade på "sin" morfar så att bebisar och andra hemska ungar inte kom för nära.

Sen var vi ju också tvungna att passa på och göra en make over på Melvin så han smälte in i barnaskaran :P
När vi plockade upp den sötingen på dagis så såg han ut som farbror Stickan i firma fantasiflytt (imaginary movers)....

Kolla själva... beige, beige... :P
Farbror Stickan??

Melvin???

Ni ser ju...?
Stickan smälter in som en kråka bland påfåglar.... Beige ska det vara och ingenting upphetsande :)
Rev snabbt fram lite passade kläder åt min älskade fina gudson och lät honom stråla så som den stjärna han är!!
Eller som en regnbåge :)









Så mycket bus och stoj, mat och kärlek, dusch och morfarmys fick han här att han slocknade som ett ljus i bilen på väg hem när Mari hämtat honom <3
Undrar om han blir glad imorrn när han får träffa Jajja och kusinerna igen..och farbror Gögen :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback