Fotbollsderby i en annan del av Adelsö

2012-05-08 @ 00:11:55
Igår var det dags för fotbollsderby här ute på ön :) Adelsö skulle ge Munsö en tuff match.
Vi brukar ju vara flitiga besökare på Adelsös hemmamatcher men igår kändes det som om det hänt en hel del i laget sen vi senast besökte en match..
Så många nya spelare som jag inte har en aning om vilka de är eller vad de har för anknytning till Adelsö...
Spelar iofs ingen roll så länge laget har kul och vinner en del matcher :)
Bror min spelar iaf fortfarande kvar och likaså hans son så några känner jag allt igen.
Division 7 är serien de spelar i och Adelsövallen är fortfarande Stockholms finaste fotbollsplan där den ligger mellan en kohage och mälaren.




Stackars Ove som gav sig in i kohagen med kamera och allt för att hämta en bortsparkad boll blev utjagad ur hagen av en yster kossa :)





Något annat som var nytt för mig var Adelsös nya fotbollssupportrar... hulligangänget som hade egen läktare bakom vänstra målet..påminde lite om Norra stå :) för efter matchen såg det ut så här bakom målet..





Adelsö vann med det stödet matchen med 4-1 :)
Adelsös färskaste supporter firade matchen så här...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback