Mardrömsnatt

2012-03-08 @ 07:42:06
Både igår natt och natten till idag har jag haft svårt att sova pga min astma :(. Somnar till och sover i halvtimmes sekvenser, vaknar sen, hostar lite, går upp en sväng och somnar om en stund till.
I Natt vaknade jag och upptäckte att jag hade min Ventolinediskus bredvid mig på kudden så det tyder på att jag är rätt slut. Medicinerar i sömnen :)

Mellan 4 och 5:30 höll Noomi mig sysselsatt genom att babbla och fara runt i sängen. Någon gång därefter somnade hon om bredvid mig och jag sov till 6:50.. då var det dags för mig att gå upp och ta mina mediciner.

Jag hade bara hunnit hälla upp ett glas vatten när kom Benjamin uppsmygandes.. Han satte sig i soffan och mös framför tvn.
5 minuter senare hör vi att lillasyster vaknat och vill bli utsläppt från sovrummet. Benjamin är snabbast dit och hämtar ut henne. De kommer hand i hand ut i köket.

Benjamin säger bekymrat: -Noomi har drömt en mardröm, hon drömde att hon tappade armen...
Jo, nog för att hon är väldigt verbal och så, men jag anar att det ställdes ledande frågor för att komma till den slutsatsen :)
Benjamin tar hur som helst sitt storebrorskap på största allvar. Han bäddade om sin lillasyster bredvid sig i soffan och förklarade att mardrömmar inte var farliga.
Noomi såg inte särskilt skärrad ut men väldigt nöjd med uppmärksamheten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback