Utevistelser i solen

2012-07-19 @ 00:07:41
Tänk att det den här veckan varit riktigt fint sommarväder :) Jo, visst har det åskat lite grand på avstånd och några ynkliga regndroppar har fallit, men mestadels har det varit sol både måndag, tisdag och idag.
Tytte & Filippa kom förbi i förmiddags, ja, strax efter 10 tror jag att det var..
Lite senare kom även Mari & Melvin. De fick gå en husesyn i husbilen allihopa och sen blev vi kvar ute i solen.
Barnen gungade, lekte i sandlådan och hoppade studsmatta. Även Mari hoppade lite till barnens glädje.
Lite mys i soffan inomhus hann vi också med :)
Båda mostrarna lyckades locka Noah till att storsmajla och snacka innan de vid 12:30 åkte hem till sig.
Då käkade vi lunch och sen nattade jag, Noomi och Noah (!!!???) och hör och häpna, Noah sov i sängen i inte mindre än 2,5 timmar!!!!! Helt otroligt!! Jag tror knappt att det är sant.
SÅ jätteskönt för både mig och honom. Vaccinet tog på honom :) minns nu inte hur länge han sov igår typ 50 minuter tror jag och bara det var ju superimponerande!!
När de båda små kommit upp ur sängarna och Noah fått äta så fick jag en idé om att ta mig iväg ut i skogen utan barn för att plocka blåbär. Jörgen slutade tidigt idag så jag tänkte passa på.
Jag pratade med Mari och hon och Melvin ville följa med.
Då fick jag för mig att det kanske kunde vara mysigt för Noomi att följa med hon med... och med ut i skogen följde hon.
Bara det att då blev Benjamin också sugen på att följa med...och så klart fick han det! :)
Så det slutade med att min ensamma kvällspromenad i skogen inte blev så ensam och att Jörgens barnaskara hemma uppgick till en liten proppmätt bebis. Inte så betungande direkt :).
När vi kom till skogen så upptäckte vi att myggbeståndet var större än vi väntat oss..och då hade vi redan väntat oss en hel del myggor.. men å andra sidan var blåbärsbeståndet mycket mindre än vi väntat oss...så det jämnade ut sig på nåt konstigt sätt ;)
Med dricka i ryggorna gav vi oss ut i skog och mark. Benjamin plockade på ordentligt till en början men tröttnade efter ett tag på att det fanns så få blåbär på varje buske vilket gjorde plockningen lite trist.
Men det var desto mer spännande att utfoska skogen istället...
Massor av stora svarta skalbaggar hittade barnen i mossan :)
Just like this :)
Melvin hade med sig en smörgås han :) Mumsigt tyckte han.
Noomi, hon tyckte det var mumsigt med blåbär hon. -Jag äääälskar blåbär, gick hon och sa hela tiden samtidigt som hon både plockade själv och snodde av andra ;)
En god bulle fick hon att äta på också, från Mari.
Sen hittade barnen en massa roliga stockar att klättra på..
Melvin besteg en stor brant iklädd i ett örngott på huvudet som skydd mot de hungriga myggen.. :)
Putte i blåbärsskogen <3
Skogen är verkligen en helt underbar lekplats. Klättring, kanor, gungor och massor av bygg och grävmöjligheter.
Hem igen kom en glad men trött kille och en liten blåbärskladdig tjej...
Nu sover vi snart alla efter en jättemysig dag med massor av utelekar. Sommaren när den är som bäst!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback