Sol i sinne

2012-07-29 @ 01:27:15
SÅ underbart med sol!! Nu har vi fått njuta av en hel massa härliga sommardagar och jag kan konstatera att Jörgen valde de rätta semesterveckorna trots att jag tyckte att han tagit för sen semester :) Det blev bra till slut.
Idag har vi njutit av det fina vädret och barnen har i stort sett varit ute hela dagen.
Efter att ha passat glassbilen (som var sen) så begav vi oss vid 12-tiden hem till Mari & Melvin för att plaska och leka samt för att inspirera och locka badkrukan Melvin till att göra det samma.
Men eftersom vi dröjde så länge innan vi kom hem till dem så hade Melvin hunnit somna... så den första timmen fick Benjamin och Noomi plaska och leka för sig själva.
 
När glassbilen hördes i fjärran så skyndade sig Mari att väcka Melvin som fått en hang up på glassbilsmelodin :)
Han vill ständigt och jämt låna Maris Iphone och ringa glassbilen. (vilket innebär att gå in på You tube och lyssna på glassbilstruddilutten)
Idag hade Mari bestämt att han skulle få handla lite glass från den också så jag hängde med dem på glassbilsjakt (eftersom de är så usla kunder så har deras gata strukits från glassbilsrutten... ;) ..lite skillnad från vår adress där de gärna väntar i ett par minuter på att vi ska komma ut och då de tror att vi ligger på IVA om vi mot förmodan inte dyker upp;))
Vi hittade rätt snabbt rätt på glassbilen och Melvin som anade att jag hade rutin på att handla där, valde mig till att lyfta honom ut ur bilen för att han nu äntligen skulle få se glassbilen på nära håll..
Då Mari hämtat varmvatten innifrån huset och hällt i poolen så tyckte faktiskt t.o.m Melvin att det gick att bada :)
..Iaf ända till Noomi ville göra honom sällskap :)
Då pekade han med hela handen åt vilket håll han tyckte att hon skulle gå!! Ut ur poolen med en gång!
Morfar som vi hade hämtat upp satt på altanen och åt glass tillsammans med Tytte & Filippa som också kom förbi. När humöret börjat dala på de små så åkte vi hem och stoppade Noomi i säng för en middagslur.
Jag satte fart att riva i mitt tvättberg men tröttnade rätt fort då det hotade att rasa över mig..
Istället fick vi för oss att åka iväg till Bromma Blocks för att byta två par shorts.
Millan & Jessie som jobbat färdigt för dagen följde med.
Vad ingen av oss tänkte på var att det var lördag och att affärerna stängde klockan 18, då vi stod på färjan... :/
Johnny som Jessie smsade till och frågade hur länge de hade öppet trodde också att det var vardag och svarade kl 20 :) Precis vad vi själva gissat på.
Lite snopet var det att komma fram och upptäcka att vi var lika lost in space allihopa :D
Kan man skylla på värmen??
Utanför ett stängt Bromma Blocks :)
(Fimpen framför den foppaklädda foten har inget med personen på bilden att göra:) eller någon annan i sällskapet heller för den delen)
Nu är det så att det inte ligger för mig att hänga läpp för att saker och ting inte blev som det var tänkt och nya ideér poppar upp så fort att jag själv nästan inte hinner med,
Vi styrde kosan mot Ica Maxi istället, för att inhandla kvällsmatspicnick...
Någon annan som har huvudet fullt av knäppeliknasiga ideér hittade vi i bokhörnan på detta viset...
Vart mina ideér förde oss och vart vi åt vår picnick får ni veta imorrn :) Nu ska här sovas!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback