Nej, det händer inte...

2012-07-12 @ 01:18:46
...att jag får tid att hinna göra något själv här hemma.
Idag hade jag tänkt börja ta rätt på alla kläder nere i tvättstugan när Jörgen kommit hem.
Han slutade 13:15 idag (eller egentligen igår) och jag fantiserade ihop att jag skulle kunna hinna en hel del...:/
Men Jörgen hade andra planer..och i dem kunde han innefatta Benjamin & Noomi men inte Noah, så jag lämnades med min lilla kängurubebis i famnen och möjlighet att göra.. ingenting som vanligt.
Min kompis Lene som hade bett Jessie att jobba på kafét på kvällen mellan 19:30-22:30 ringde och undrade om jag hade lust och möjlighet att följa med Jessie och jobba lite jag med, och det hade jag!!
Jag såg min chans att få hjälpa en kompis OCH till att få tillbringa lite tid utan småbarnen och istället umgås med Jessie. Jätteskönt var det och kul att vara tillbaka på jobbet igen :)
Jag bakade en cocostoscakaka där. (lika bra att köra på nåt jag nyligen bakat eftersom jag är lite ringrostig)
Sen tog jag mig an köket. Diskade och städade undan.
Så skönt att få göra sådant utan att bli avbruten var 3:e minut.
Lene som kommit ifrån tidigare än hon trott från svärmor sin var också där och jobbade.
Operation köksröjning pågår :)
På vägen hem fick Jessie & jag syn på startlinjen till Magnus Ladulåsloppet som gick av stapeln i helgen.
Vi deltog inte... men funderar på att göra det nästa år :)
Jag fick nämligen känslan av att det kanske inte alls är så jobbigt, utan mer som att springa några kvarter av Oxford street behängd med diverse shoppingfyndskassar.. eller vad tror ni??
Vi testade och försökte känna in känslan av att till startskottet för Primarks januarirea vässa armbågarna och sträcka ut de långa benen över startlinjen....
Jo'rå det kändes som om det skulle kunna gå!! Bara motivationen är den rätta så funkar allt!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback