Jag förståååår inte...

2012-12-18 @ 12:19:47
...för det gååååår inte!!!
Hur man än anstränger sig så räcker dygnets timmar inte till :/
Det känns som om jag inte hinner en bråkdel av vad jag föresatt mig att hinna innan jag upptäcker att middagen borde stått på bordet och tvätten jag inte hann tvätta blivit hängd...
Jag som stört mig på alla grinchar som suckat och stönat över julen, känner i år inga julkänslor alls direkt...
Alltså jag kan inte instämma i deras gemensamma klagosång "jag hatar julen".. nej jag känner mig mer tom och likgiltig..
Allt för mycket har gått, och är, på tok i mitt liv just nu och jag har inte riktigt samma ork och positiva synsätt som annars.. det där att allting ordnar sig... om man tar bara en sak i taget..
Nej, vissa dagar känns det oöverstigligt och man grubblar på lösningar som känns som att välja mellan den berömda pesten och koleran.. idag lutar det mer åt kolerahållet ;)
Kan ingen bara ge mig mamma tillbaka!!!! :(
Fick av min moster idag, en film från mammas 60-årsdag där mamma var så glad och levande.. och det var bitterljuvt minst sagt...
För barnen skull så kommer jag så klart ta mig samman och ordna en så vanlig jul som det är möjligt.
Pappa, Mari, Melvin och vi ska fira den tillsammans, här hemma ♥
Det i sig avviker rejält från tidigare jular då vi i stort sett alla syskon med familjer, mamma och pappa varit tillsammans på julafton.
I år känns det som om vi skingras för vinden och att inget håller oss samman längre..
Men riktigt så illa är det inte för vi kommer att äta middag alla tillsammans hemma hos Tytte & Åke den 23:e istället, men då ingen julmat.
Igår var vi hem till pappa och fikade.
Jörgen skottade fram pappas bil också, medan jag och barnen umgicks med pappa/morfar.
Noomi frågade för första gången på länge, morfar var mormor var (annars säger hon alltid själv då hon kommer att tänka på mormor att hon är i himlen) och talade om att hon saknade henne ♥
Sen tog hon en bild på sin kära morfar med min kamera.. :)
Innan vi gick så tog även jag en bild av min lilla pappa..av ett gammalt foto på honom som jag hittat en låda där hemma.. Snygg va? ♥ Det finns någon i släkten som är superlik pappa som han såg ut här.. vem?
 
Strax efter att vi kommit hem från pappa hände det sig i en vild lek mellan Noomi och Benjamin att Nompan gjorde illa sin tå/fot riktigt ordentligt :(. Hon skrek rakt ut och ville sen inte stödja på foten.
När smärtan inte gav med sig så fick hon en alvedon och jag la mig på sängen med henne och maratonläste sagor, med foten i högläge för att ge alvedonen chans att verka.
Foten fortsatte att göra ont till och från under kvällen/natten och hon ville att jag skulle hålla hennes lilla fot i min hand eftersom hon då tyckte att det gjorde mindre ont.
Trist nog har Noah en släng av förkylningen som grasserar här hemma och snorade och bökade mest hela natten :( Så speciellt mycket sömn fick vi inte.
 
Idag undviker Noomi fortfarande att stödja på foten och grinar till då och då när smärtan gör sig påmind.
Så vi funderar på att åka iväg och få foten kollad för att ta reda på om den bara är ordentligt stukad eller om hon fått en spricka någonstans..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback