Öland dag 4

2012-08-10 @ 15:10:21
Under natten regnade det häftigt och jag kände mig lite orolig över vad för slags väder denna dag skulle bjuda på.
Men jag hade inte behövt oroa mig för Öland och Böda mötte oss lika soliga som vanligt då vi steg upp.
Kände mig också lite kär i omvärlden, men kanske främst i mina barn, då jag vaknade utvilad och pigg!!
Så skönt att barnen låter sig nattas så lätt och sover så bra :)
En härligt kladdig frukost fick det bli.. (för vissa iaf)
Millan bjuckade på en smarrig men megakladdig Nutellamacka, till Noomis glädje :)
Som tur var så var det stranden som var målet denna morgon med, så av med kläderna......... och på med bikinin och solglajjorna..... och iväg vi gå!! Ca 3-5 minuters gångväg.
Bedövande vacker strand och supersnygga ungar bäddade för ytterligare en photoshoot bland sanddynor och livboj. Att förstora åtminstone en av dessa bilder och hänga någonstans här hemma är ett måste.
När de tröttnat på att bli fotade så fortsatte vi ner till vattnet för bad och lek i sanden.
Noah fick även han känna på badtempen :) Men var inte speciellt imponerad....
Skönare var det att känna den lagom varma sanden mellan bebistårna...
Men lika nöjd var pussgurkan med att bara ligga på filten och softa och låta oss andra leka i sanden.
Och lekte det gjorde vi :) Jag; Jessie och Noomi förvandlade Millan till en sjöjungfru.
Nommi testade att göra sandänglar helt på eget bevåg :)
Medan Benjamin tog en liten siesta i skuggan..
..innan det blev baddags igen.
....och tid för ännu mer fotografering :)
Därefter vad det hög tid för en försenad lunch bestående av snabbmakaroner och köttfärssås på burk :)
Vi la ribban lågt i vad det gällde kost och matlagning denna första husbilssemester.
Efter maten tog vi siesta och ytterligare lite senare knallade vi bort till campingens "centrum" för lek, stoj, bus och trevlig samvaro. Kvällens tema var dans. Minidisco för de små...
.
(Noomi deltog med liv och lust. Hon hängde med i rörelserna och skakade rumpa:))
...och "mogendans" för de äldre tillsammans med Jeanette och Tobbe från Let's dance.
Vid klockan 10 på morgonen hade Jessie & Millan chansen att lära sig lite nya moves av dem.
För då var det tid för morgonpigga ungdomar att få dansa med Let's dance duon men de bangade :)
När barnen inte dansade så fanns där en MÄNGD andra saker att roa sig med. Förutom allehanda trampfordon man kunde hyra och elbilar att köra så finns ju alla rutschkanor och klätterställningar att leka i.
Linbanan var poppis. Där hängde en drös med barn inklusive Benjamin.
Noomi hon for runt bland kanor och gungdjur och gav oss andra fullt upp med att jaga efter henne.
Leken avbröts tillfälligt av att campingens brandbil kom rullandes fram på gräset, med sirenerna på, för att visa upp sig för barnen. Många barn var det som ville testa hjälmar och klättra runt i brandbilen.
Noah nöjde sig dock med av växla famnar, och skickades mellan Jessie, Millan och mig...
"Hoppbullarna" är alltid lika populära bland stora och små barn :)
Där dröjde vi oss kvar. Jörgen, Benjamin, Noomi och jag. Jessie & Millan tog Noah med sig till husbilen för att plocka ihop grejorna till kvällens middag som vi intog på stranden. Korv med bröd fick det bli.
Två engångsgrillar gick det åt (jo, vi visste att det var förbjudna pga av brandrisken men då vi bara använde dem i sanden så bortsåg vi från den detaljen) en som Jörgen försökt få liv i men tvingats ge upp, och den jag lyckades tända på första försöket. Det ska vara en kvinna till allt :) Medan jag grillade så lekte de andra på stranden.
Vi stannade kvar länge på stranden trots mygg och sandiga korvar :) Det var så vackert och mysigt.
När bara månen lyste upp stranden så grillade vi marschmallows på spett. Mums!!
En supermysig dag avslutades med mätta magar och härliga sommarminnen att tänka på när hösten kommer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback