Öland dag 3 - Mot Böda

2012-08-10 @ 15:13:07
Vaknade strax innan 7 som vanligt :)
Använde nyckeln som vi fått låna av Nina och tassade tyst, tyst in hos dem och lånade toan.
Gick sen tillbaka till husbilen och ammade medan Jörgen & Noomi promenerade bort till Ica och handlade mjölk och vaniljyoghurt till frukosten. Strax efter att de kommit åter så knackade Nina på och berättade att vi var välkomna in till dem på frukost :)Vilken lyx!!!
Som den perfekta värdinna hon är så hade hon kokat ägg och dukat upp värsta frukostbuffén.
Vi bidrog med youghurt, flingor och lite bröd iaf :)
Frukosten avnjöts ute i solen på baksidan av deras hus.
Noomi fick dricka ur min mormor Lisas gamla glas som Nina fått ärva :) Vilka barndomsminnen de väckte <3
Jonathan hade inte klivit upp då vi åt frukost men kom, till allas (framför allt Benjamins) glädje upp och sa hej då innan vi åkte vidare tillbaka över Ölandsbron och upp till Böda Sands camping.
 
Så fort vi parkerat på vår "tomt" så böt vi om till badkläder och begav oss iväg ner till stranden.
För er som inte har varit på stranden uppe vid Böda ska veta att ni missat något!! Förstår själv inte hur jag kunnat låtit det gå typ 13 år sen jag var där sist!!??
Stranden är underbar och man får "utomlandskänsla" av att vara där :)
Benjamin, Noomi och Jörgen som var där för första gången blev positivt överraskade av hur det såg ut.
Böda har sveriges längsta sandstrand och mäter enligt Anders (min fasters man) 1,7 mil!!
Om man inte vill bada i havet bland vågor och maneter så finns det ett vattenland här på Böda Sands camping. 80:- för en heldag kostar det.
Men eftersom vi varit två dagar på Ölands djur och nöjespark och deras vattenland så badade vi mycket hellre i havet. En annan gång besöker vi dock gärna Bödas vattenland också.
Noah fick nöja sig med beach-häng denna soliga dag på stranden, men han var glad och nöjd ändå.
Jag gjorde honom sällskap under parasollet medan resten av ligan badade och lekte i sanden i timmar.
Millan "bakade" en stor sandkrokodil till förbipasserande barns förtjusning :)
Det är alltid kul att kunna roa barn och se glädjen i deras ögon.
Själv roade jag mig med att spana in denna man ,och fundera på ifall han hade något huvud :)
När det blivit sen eftermiddag och Noomi knapp förmådde att hålla ögonen öppna tog jag ett par snabba kort på henne i solstolen hon fått av Ann, innan vi gick upp och duschade och tog siesta.
Jessie fick också vara med på ett hörn...
Självklart ville jag även fota min stora prins som satt i vattenbrynet och njöt :)
När sen Nompan vaknat från sin middagsvila så begav vi oss iväg till hjärtat av campingen och alla roliga leksaker. Noomi hittade en kompis som kom från Halmstad och var på Böda för andra gången denna sommar.
Benjamin var sugen på att testa Funballz, som de hade iordningställt på en äng inne på campingen, så vi gick över dit. Noomi blev sugen på att testa hon med. Åldersgränsen var 4 år och jag lyckades nästan övertala dem att låta Noomi springa i en boll, men när tjejen som jobbade där rådfrågade sin kollega så sa han nej :(
Så lilla Nompan fick nöja sig med att titta på.
Medan Benjamin roade sig kungligt :) Jag han roade oss andra också där han for runt på vattnet.
Noah fick komma upp ur vagnen för att spana in storebrorsans balansövningar.
En liten bit därifrån gjorde tv-teamet sig redo för att filma....
....vid kvällens uppträdande på scenen. Mojje var kvällens artist och barnfamiljerna flockades vid scenen.
OM det mot förmodan är någon som missat det så är det kanal 5 som springer runt och filmar på campingen till sitt program Böda camping. Har själv sett ett halvt avsnitt någon gång och kände spontant att jag aldrig skulle vilja synas i det programmet ;) så jag såg noga till att befinna mig bakom kamerakillarna.
 
Jörgen och jag tog barnen och gick till husbilen eftersom ingen av oss var intresserade av att kolla Mojje.
Millan & Jessie stannade dock kvar och lyssnade innan de gick på en kvällspromenad på stranden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback