Första skoldagen

2012-08-22 @ 23:51:00
Idag 2012-08-22 skrivs historia I Benjamins liv :)
Han gjorde idag sin första skoldag av ...gud vet...hur många!!
Benjamin började förskoleklassen idag, Nollan eller 6-års även kallad :)
Som han har längtat!!
Han har varit så avis på Robin som redan gått på fritids i 2 veckor och frågat, de sista dagarna, minst en gång om dagen när han ska få börja skolan..
Och så idag blev det då äntligen dags.
Han hoppade kvickt ur sängen imorse trots att han var suuupertrött som han själv sa. Inte undra på det, då vi haft hur softa mornar som helst den sista tiden..
Jag hade tagit mig friheten att vara den förälder som följde med till förskolan eftersom det sen i fortsättningen, iaf till en början, blir Jörgen som kommer att ha den dagliga kontakten med dem.
Benjamin hade väldigt bråttom ur bilen och försökte få mig att öka tempot då jag förgäves letade hårsnodd och ordnade till min klädsel, men blev så där i elfte timmen lite yttepyttenervös när vi stod där på skolans parkering..
Men det gick snabbt över då han lite längre fram fick syn på sina kompisar.
Att sitta i samlingen gick rätt bra :)
Lite prat och buffande med Robin bara, men inget som stack ut från de andra barnens sätt att hantera samlingen :)
Benjamin är ju dessutom killen som vill göra allt på rätt sätt, så jag är övertygad om att han kommer att greja detta galant!
Efter att ha varit inomhus i 1.5 timmar och bekantat oss med lokalerna så blev det dags att gå ut på skolgården och äta tårta vilket är tradition att göra när skolan startar här på Munsö.
Ute på skolgården väntade Jörgen, Noomi & Noah.
Noomi hängde självklart på Benjamin & co och tog plats i gänget :)
När klockan blev 10 så var det dags för oss föräldrar att avlägsna oss och låta förskolebarnen fortsätta sin skoldag med bla. bibliotek, skoljobb och lunch.
Jörgen, jag och de små åkte in till city och handlade presenter till Linn som ska ha kalas på söndag.
Klockan 13:20 slutade Benjamin för dagen och han ville åka skolbussen hem vilket han så klart fick.
Vi mötte upp honom utanför Adelsö krog..
Längst bak hittade jag honom tillsammans med denna sötnos :)
Och så var denna första skoldag över. Imorgon kommer nästa...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback