Måndag efter lov..

2012-04-16 @ 16:26:44
...brukar alltid vara lite svårt att byta lata lediga dagar mot tvång och måsten för en del.
Här gick det iaf ovanligt smidigt idag :). Jessie blev väl lite sen och fick äta frukost på stående fot.
Eric däremot var tidigt klar och hann äta i lugn och ro innan han gick till bussen.
Själv var jag uppe redan 5:20 pga nästäppan och för att min lilla prinsessa låg som ett plåster mot min rygg och på så sätt gjorde det för varmt & trångt för mig att ligga kvar.
Sen tog det inte många minuter förrän hon kom upp efter mig. Sällskapsapan :)
När Jörgen åkt till jobbet och de andra gett sig iväg till skolan så ville Noomi sätta sig på toa med en tidning.
Duktiga, stora tjejen har nämligen börjat bajsa på toa hellre än i blöja/potta och så även imorse.
Vid 10-tiden fick vi besök av Lene & Fanny. Mysigt!! Noomi blev exalterad och busade hej vilt.
Ett litet strippnummer bjöd hon också på.
Hon tog av både klänning & blöja och till skillnad från morgonens duktiga tjej så kissade lillrumpan på köksgolvet.
Då blev det dusch & badbalja för henne... kanske inte så smart av mig eftersom hon äääälskar att bada i baljan.
Får se om hon är så "smart" att hon ser sin chans till fler badstunder i baljan genom att kissa på golvet.
Storebrorsan blev också badsugen och hoppade i han med.

Sen fick jag snabbt som attan laga lunch åt de små, för morgonens tidiga uppstigning började ta ut sin rätt hos Noomi som satt inlindad i ett badlakan soffan med gamnacke.
Med lite bus & sång lyckades jag hålla henne vaken så hon hann äta lite grand innan lunchvilan.
Hon somnade snabbt kan jag lova :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback