En ny kamera igen :)

2012-04-30 @ 20:04:54
Var ju faktiskt inte alls så länge sedan som jag köpte en ny kamera.. men som dess två föregångare så har den också numera en trasig display som försvårar fotograferandet rätt rejält.
Då jag inte klarar mig utan en kamera så slog jag idag till och köpte en Canon men drulleförsäkring som gör att en ny eventuell barnrelaterad kameradöd bara är trist men inte det minsta kostsam :)
Har nu testat kameran och är jättenöjd & GLAD!! :D

Glad blev jag också över att de, på återbesöket på BB, mot förväntan inte var ett dugg intresserade av att se mina tuttar!!?? Vet inte vad det berodde på för jag erkände direkt att amningen INTE fungerade utan problem. Kanske var det för att jag också rabblade alla tricks och fix jag testade. Visade att jag minsann kunde det där med amningsnappar i olika storlekar, visste produktnamn, kunde berätta hur man lämpligast använde en handpump och varför en elektrisk funkar smidigare.. Inte för att den funkade ett skit för mig klockan 4:30 imorse då jag inte fått sova en blund och tuttj-vlarna värkte...
Och vågade absolut inte yppa att pumpen liksom väste fram ord i stället för de vanliga lätena..
-värdelöst, värdelöst, värdelöst mässade den åt mig för varje vakumsug (som kändes som om bröstvårtan skulle slitas loss) ,när jag försökte uppbåda ork och lust att pumpa..
Inte kom det många droppar trots att jag väckt upp Jörgen för att ta hand om lillfisen medan jag släpade ner pumpen och satte mig i källaren för att leka "syster duktig".
Kan säga att jag inte satt är så speciellt länge efter att jag börjat höra "röster" från pumpen, nej källaren kändes då genast ogästvänlig och rätt omysig. Hellre då en snuttande pirayabebis.
Nej sådant utelämnade jag faktiskt och log istället tappert och menade att det kan ju ta lite tid det där med amning, pumpar och såriga tuttar men huvudsaken är att man inte ger upp så lätt!!
Jag skrämde väl skiten ur dem med mitt stendöda (av för lite sömn) face och hysteriskt pratande så de inte fick den minsta lust att klämma på mina tuttar :)

I övrigt gick besöket bra. Vår lilla guldklimp var så klart ett riktigt A-barn som alla andra avundades oss där på avdelningen.
Vår son var den enda som sov snällt och inte ens grät vid provtagningen. Hur det gick till??
En välbevarad hemlighet!! :)
Ett liten snaps innan bestående av ca 15 ml babysemp gjorde susen!! :)
Babysemp som han för övrigt nu ska få om han vill efter varje amningstillfälle då han precis som jag redan förstått gått ner lite väl mycket.
När vi kommit hem efter återbesöket gick det plötsligt så himla bra med amningen att babysempen ratades.
Här får ni nu se lillprins Bus med plåster från PKU-testet :)
Korten är tagna med nya kameran.

Ja ni får se ett till där han är superlik BimBim som liten :)

Och nu när mitt fruktade återbesök är avklarat så ska jag sluta tjata om tuttar och amning!!

Kommentarer
Postat av: Majki

Ja jag måste verkligen hålla med,dom e ju lika som bär,helt otroligt!! gullungarna<3

2012-05-01 @ 06:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback