Vet inte om jag är mer sorterad i huvudet idag..

2011-09-25 @ 22:26:23
...men igår var det alltså så att vi var på dop. Min kusin Magnus och hans Linda döpte sin lille prins Ludvig i Adelsö kyrka. Mysigt! Ja, inte vet jag egentligen om man kan kalla det dopet mysigt..? :)
Ett lite stojigt och rörigt dop tyckte jag att det var..
Dubbeldop var det. Alltså en annan familj som också döpte sin son samtidigt.
De båda huvudpersonerna uppförde sig exemplariskt och var så fina, men vad hände med övriga kyrkobesökare kan jag undra..??
Ett himla tjatter och slammer i bänkraderna så prästen fick höja rösten rejält för att höras.
Mycket barn var det ju i bänkarna men jag tycker nog att man kan ta de små med sig ut ur kyrkan om de väsnas allt för mycket.
Ett par strax framför oss gjorde det :) Beröm ska de ha!
Nåja, döpta blev pojkarna och därefter följde för oss ett supermysigt dopkaffe!
Med massa gott och fullt av trevliga människor!!!! Även de vi inte var släkt med var mycket trevliga ska sägas!! :D
Den enda som inte var så där genomtrevlig var denna unga dam..

Möt fröken trots!! :/
Nej'då hennes utbrott upphörde inte bara för att vi var på en tjusig tillställning...
Benjamin uppförde sig iaf och klarade att sitta och vänta länge på att få ta fika :)
Sen att han gjorde en min åt syrran som försökte fota må väl vara hänt.

Och syrran fastnade ju knappt på bild själv ens..då Filippa försökte fota med Jessies Iphone.

Ja, som ni ser är kvalitéten på bilderna rätt kass :(
Men mån som jag var om att komma i tid OCH dessutom ha lockat håret gjorde att annat fick bli lidande.. som tex fotografier.
Jag sprang nämligen ifrån min nyladdade kamera hemma :(
Så ni får hålla till godo med dessa oskarpa bilder.
Här syns i alla fall de stolta föräldrarna och värdfolket på tillställningen. Magnus & Linda!!

Och om ni anstränger er syn riktigt ordentligt så ser ni nog den supersöta lilla huvudpersonen också...
Ludvig!!

Så enormt lugn och väluppfostrad genomled ;) han både dop och efterföljande kaffe. En riktig praktkille!!

Efter dopet åkte jag hem och lagade pasta och pastasås som Tytte, jag, Rolle, Johanna och barnen åkte upp till mamma med.
Vi åt middag tillsammans med henne eftersom pappa åkt med Mari för att hälsa på Håkan & Evelina och sova kvar där.
Bra att lilla pappsen hittar på nåt ibland!! Då ger han oss anledning att ha pastafest :)
Nej, men kul också för honom att komma iväg lite.
Så det var väl så sorterad gårdagen fick bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback