Vad göra?

2011-09-04 @ 09:59:21
Känner mig så kluven, skruvad, vriden och obeslutsam...
Är så trött!! Trött som i sömnig, trött som i utmattad och trött som i less...
Sömnig för att jag sover för lite, utmattad för att jag aldrig får mer än en minut för mig själv och less för att det är så mycket att göra som jag inte hinner, orkar eller kan uppbåda energi nog att ta tag i.

Jag vill sova, jag vill vila, jag vill ha lite egentid, jag vill storstäda, jag vill få ordning och plats till alla kläder, jag vill måla, jag vill göra färdigt trapphuset, jag vill bli klar med grunden, jag vill klippa gräs och plantera blommor...
Men så samtidigt blir jag så frustrerad när orken tryter, när tålamodet tar slut då jag precis hinner påbörja något för att strax efter bli avbruten.

Jag vantrivs när det är rörigt och smutsigt.
Jag vill ha ordning och reda. Var sak på sin plats, men klarar inte av, i dagsläget att "ske min vilja så som i huset så ock på tomten" utan att klona mig eller med den futtiga energi jag går på...

Jag skulle vilja gå på det som Noomi går på! Hon till skillnad från mig, bara går och går...
Slår upp sina klarblå vid 05:45 med energimätaren i topp. Inget berg är för högt för att bestiga, inget hinder för stort.
Att inom loppet av en kvart ha tömt 3 byrålådor, tömt skohyllan på 30 par skor, gjort konfetti av tidningar, tömt två kökslådor är ingen match för henne. Att återställa det tar en dag för mig....

När hon tar en återhämtningssovstund så vill jag hinna med Benjamin som annars lätt blir anvisad att roa sig själv.
När hans kvot är fylld så är Noomi vaken igen, pigg och redo för nästa rond.. medan jag är ännu lite tröttare.

Inte för att jag är nåt mattesnille men denna ekvation tycks för mig vara omöjlig att lösa..

Det är därför jag rymmer, rymmer och rymmer. För då kan jag ägna min uppmärksamhet åt barnen utan att känna stress och skuld över allt annat som måste göras.

Igår tog vi först bussen runt ön. Benjamin ville att vi skulle sitta längst bak så det gjorde vi.
Vi hoppade av vid Sättra och promenerade hem till mamma och pappa.
Där lagade jag lunch åt barnen medan mamma kokade korv åtl sig och pappa. Efter lunchen dukade jag undan, diskade och torkade av.
Sen knallade vi vidare hem till Mari där barnen fick leka en stund innan vi tog bussen hem igen.

Vi kom hem strax innan 15:30... och en timme senare var det dags igen.
Jag och Noomi åkte med Mari, Melvin och pappa till Bromma och City gross.
Benjamin fick stanna hemma med Jessie.
När vi väl var hemma igen, hade packat upp och in varor så var det sovdags. Så hade ännu en dag passerat..

På hemvägen hämtade vi upp ett paket jag hade beställt från USA. Där i låg den sötaste lilla ängladress.









Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jösses va söt :)

Va hittar du alla Super fina kläder

Dom där vingarna skulle då mina brudar gilla

De är mycke prinsess lekar hemma hos mig nu

2011-09-17 @ 01:30:10
Postat av: Anna

:D

Ja, man får ju passa på att klä ut lillapan i prinsesskläder nu medan hon inte protesterar :P

Hon är en vild liten tjej som redan kan klä av och på sig själv.. men helst springer hon naken :)

Jag köper gärna kläder från USA eftersom de har lite mer att välja på. Man kan hitta allt möjligt kul där.

Lättaste är att handla via ebay. Där finns massor av människor med egna små butiker där man kan hitta mycket kul :)

Kram

2011-09-17 @ 06:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback