Snart ska jag ta en paus i mitt flyktbeteende..

2011-09-01 @ 22:25:39
...jo, det är snart dags att ta en liten paus. Sluta rymma iväg på allt möjligt hela tiden. Vara vuxen och ta tag i allt som inte lockar. Städa, storkoka och satsa på att få det perfekta hemmet med de perfektaste barnen.

Har den senaste tiden odlat mitt flyktbeteende till fulländning. Hakat på vem det än är som ska ut och röra på sig.
Har tyckt det har varit skönt att ramla in strax innan sovdags och bara duscha/bada barn och stoppa dem i säng.
Men nu börjar verkligheten smyga sig på och jag börjar se allt som lagts på hög i väntan på att någon (jag) ska ta tag i det..

Så förutom ett större matinköp med diverse städgrejer så ska jag försöka hålla mig hemma och börja förbereda tomten för hösten och hemmet för mysiga hemmadagar/kvällar!! Får se hur det går?

Idag har jag som final på flykteriet rymt två gånger. En gång med Majki till mor & far. Rolle & Linn var också där :).
När vi kom så satt pappa & Rolle ute på tomten och grillade kolbulle i pappas lilla mysgrillhörna..

Undrar varför karlar/män tycker det är så mycket roligare att laga mat utomhus??
Och varför har inte alla då ett jättestort utekök på tomten där karlarna/männen får härja fritt mest varje dag??
Duktiga var de två kockarna som både kunde hälla i smet och vända kolbullar.


För er som inte haft förmånen att äta kolbulle eller vet vad det är så ska jag tala om det för er.
Kolbulle är en slags fläskpannkaka gjord på mjöl, vatten och extrasalt stekfläsk. Lagas med fördel över öppen eld.

Serveras med lingonsylt. Mums!!
Även de små älskar kolbulle :)


Mari & Melvin dök också upp hos mamma & pappa.
Mari lockade då med mig på en tripp till Skå för att hon skulle hämta en jacka där.
Jag behövde gå på Ica eftersom Benjamins skor som jag skickat på byte nu hade kommit tillbaka.
Men innan jag kunde ge mig iväg till Ekerö så skulle Benjamin hämtas på dagis.
Rolle hjälpte mig med det och vi passade även på att handla till mamma & pappa.
Sen åkte jag hem en snabbis, lämnade Benjamin, packade om skötväskan och böt på Noomi innan vi drog på 16-färjan.
Eric som precis kommit hem passade Benjamin tills Jessie kom och tog över.
När jag återkom på 18-färjan hade jag köpt med mig Thaimat så även idag smet jag från matlagningen....
Fy attan!! Imorrn blir det andra bullar.... kolbullar, pappa???
Nej, jag ska blir normal igen och laga mat åt mina barn!
God natt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback