Jämmer, elände & AntiLice

2011-09-12 @ 22:14:36
Ja, man kan ju börja undra om mitt liv bara är jämmer & elände...?
Det är det inte men det är en rätt tuff period nu med allt möjligt.
Terminsstart i skolan och intrimmning av gamla glömda rutiner och såna trista saker...
Mycket att göra och mycket att tänka på är det, helt klart.

Något som är positivt mitt i allt är att jag fått förmånen att få tre flaskor gratis lusmedel OCH att jag inte behövt använda det eftersom ingen i familjen fått löss :)
Jag är ju som jag tidigare nämnt med i något som heter Buzzador där jag får testa olika produkter gratis mot att jag sprider information om produkten vidare och ibland även får dela ut gratisprover till vänner och höra vad de tycker om den :).
Denna gång var det alltså lusmedlet AntiLice som jag fick testa... men ännu inte (peppar,peppar) behövt använda :)

Så här funkar AntiLice:

Kliniska studier visar att AntiLice är den enda engångsbehandlingen som dödar huvudlössen och deras ägg till 100 %.

Alla andra lusmedel som säljs på den svenska marknaden kräver minst två behandlingar med 7–10 dagars mellanrum.

Styrkan med AntiLice är att lösningen tränger in och torkar i lössens och äggens andningsvägar och dödar lössen genom kvävning. AntiLice ska sitta kvar i håret i minst 8 timmar för att garantera en effektiv behandling. Medlet kan användas från sex månaders ålder.

Det verkar väl bra va :)?
Inte för att jag går och hoppas på att få testa det snart, men i dessa skolstartstider så finns ju dessvärre risken att jag blir tvungen...
Ni luskammar väl era barn noga nu vid skolstart som det påbjuds från skolor och daghem ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback