Störtsköna unge ♥

2011-05-04 @ 12:00:54
Benjamin är lätt att älska och en källa till mycket glädje.
Han är framåt & spontan. Klurig & smart. Vetgirig, verbal & full av upptäckarlust.

Varje dag med honom är ett äventyr :). Dagligen levererar han en massa roliga funderingar & tankar.
Som tex när han sa till Majki:
- 4-åringar är 1000 smartare än gamla tanter.
Majki: -va?
Benjamin: -du är..
Majki: -Menar du att jag är en gammal tant?
Benjamin inser att klockan är slagen och säger snabbt: - nej, men min mamma är! :)

Eller när han sa till mig: - I love you!
Och jag svarade med hans gamla svarsreplik han använde när han var 2,5 år: -you,you-lala.
Benjamin sa då med en suck: -meeen mamma det är barnsligt!

I Måndags var han trött på hemmet och ville bort... :)
- Mamma, jag vill sova över hos nån!
Jag sa att:
-Det funkar inte idag. Det är jobbardag, dagisdag och skoldag i morgon.
Mari som var på besök sa:
- Du kan sova över hos mig och bebisen om du vill.
Benjamin:
- Nej, jag vill sova hos någon som har ett riktigt barn :). Nån som jag kan prata med. Jag vill sova hos Liam.

(Benjamin & Liam) ♥
Jag:
- Men det går inte idag, Benjamin.
Benjamin:
- Men jag lovar att komma hem igen!!
Jag:
- Det går inte idag iaf.
Benjamin:
- Men, maaammaaa jag vill se världen! Jag har inte sett världen. Jag har packat kläder och vill ut och se världen!

Här står hans väska färdigpackad och väntar på att han ska ge sig ut i världen...

Samma dag han packade den så hittade han sitt påskägg där det låg lite godisar som han köpt på Candyland.. några han inte gillade speciellt mycket.
Men då han inte gillar att slösa och slänga utan tycker man ska göra något nytt av gammalt så gjorde han i ordning en soppa av dem till mig... :P

Mums!! Eller inte... vet inte.. då jag var så hemskans mätt ;) och ville spara den fina soppan. Vet iaf att jag av den blev fundersam till att äta skumfigurer över huvudtaget...
När jag till sist hällde ut soppan så kände jag att skumfigurerna svällt och och blivit dubbelt så stora och riktigt duktigt slemmiga :S
Tänkte att så där blir de säkert i magen också med hjälp av lite magsaft ...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback