Melvins pricktest

2011-05-12 @ 01:48:34
Ja, så var det dags igen då...
Mari lurade med mig på uppdrag. 9:30-färjan åkte vi med. Dagens första uppdrag var att åka till Brommaplans barnläkarmottagning och låta Melvin utsättas för pricktest och för att få bekräftat att han är  allergisk mot komjölk..
På väg in satt vi som vanligt i baksätet han och jag... han var på topphumör!


Somnade gjorde den stackaren precis innan vi kom fram till Brommaplan.. så det blev till att väcka honom för invägning och mätning av de snälla sköterskorna. Ett klistermärke fick den duktige gossen :)
Mari kände ett trängande behov av att tala om för alla vi träffade att jag var hennes syster!!
Det hade kunnat göra mig rörd om det hade varit så att jag trott hon sa det för att hon var stolt över mig...
Men sanningen var en helt annan :) Då jag redan när vi satt oss i väntrummet upplyste Mari om att de nog skulle tro att vi var flator eftersom hon klätt på Melvin regnbågsbyxor i bästa prideanda och där han bars omväxlande av sina "båda mammor" :D
Inne hos doktor Anna blev det till att svara på frågor för mamma Mari (ja, jag la mig i samtalet jag med)
Doktorn lyssnade på hjärta och lungor..

Och klämde och kände på magen..

När det var färdigt blev vi skickade till sjuksköterskan för pricktestet. En tejpremsa med tre siffror klistrades fast på Melvins arm..

Melvin ser lite betänksam ut... men då det inte gör ont så låter han dem hållas..
Sen blev det dags för dropparna. Här är det mjölkdroppen som sätts på plats.
Han kollar med moster om det är ok..  :)

Jo, det tyckte moster nog. Så de fortsatte med att droppa. En blindgångare och en antihistamin.

När dropparna var på plats så var det dags att sticka i varje droppe för att bereda väg in i kroppen.

Inget gråt här inte!! :) Melvin var så duktig!!!! Nu skulle alltsammans ges tid att verka. 12 minuter skulle vi sitta i väntrummet innan det var dags för att avläsa och mäta resultatet.

Och..jo, visst var den lille gossen allergisk mot komjölk, precis som väntat.
Då blev det en liten sejour med doktor Anna igen (jo, hon heter faktiskt så) där Mari fick lite råd och ett recept på mjölkfri ersättning.
Melvin som varit så duktig somnade nästan direkt...

..då vi satte oss i bilen för att åka vidare på nästa uppdrag - mamma Mari & moster Anna skulle göra en investering i en bra....
Ja, det får ni veta imorrn, ni som vill/orkar :) För nu ska jag sova lite..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback