Så vad gör ni en tisdag kväll på väg mot natt? Förlöser en katt??

2011-03-16 @ 00:18:40
Nähä... men det är precis vad jag gör.
Hela kvällen har Siri som sagt följt efter mig. Satt jag på golvet så kom hon och la sig...

Men nu sent på kvällen satte det hela fart. Vattnet gick och stålkatten betedde sig precis som jag gjort ;) när jag fött..låg i tysthet och tog smärtan som en ...man ? Nää, skulle inte tro det...mer som en superkvinna!! Och för er som inte tror mig..bevisa motsatsen!! :P
Men så för en stund sen höll jag på att få en hjärtinfarkt... och hade gjort i brallan om jag varit nödig!!!
Siri låg och hade värkar vilket hon haft regelbundet i över en timme... jag filmade lite sporadiskt

och började bli övertygad om att kattunge nr 1 fastnat. Jag hade länge sett ett ben som stack ut..men inget mer hände. Hade allvarliga funderingar på att ta tag i det benet och dra... när Siri får spelet. Slår kullerbytta på kullerbytta och skriker i högan sky. Nån som känner igen sig i ett sånt beteende?? Ja, jag skulle då aaaldriig bete mig så ;)
Jag har plötsligt inte en tanke på att filma utan slänger mig ur vägen när kattan kastar sig ur sitt fina bo med en unge hängandes ur baken... :O Hon hinner fram till Benjamins stol och levererar, under den, fostervatten, blod och en kattunge.....

...men tro inte för en sekund att det var den enda.. :/
...nej efter denna.. så har hittills 2 till kommit ut ur denna produktiva katt...
Här föds så unge nummer tre:

...meeeeen hon är inte färdig än... suck! Har skymtat unge nummer fyra.
Hur det än är så är det fantastiskt att få se nytt liv födas!!
Framför allt i människoform då, vilket jag ju haft förmånen att göra i början av december då Melvin föddes :)
Jag är dock MYCKET glad att vi människor slipper den där nasty biten att käka upp efterbörden, hinnor och annat jox...uuuäääääööö.
Återkommer med antalet födda bebisar denna tisdagnatt i detta hem i morrn... eller ser jag senare idag. Suck..ingen vidare sömn att skryta med i natt heller alltså :(

Kommentarer
Postat av: Johanna

men bilderna syns inte ...nyfiken ;)

2011-03-16 @ 07:59:18
Postat av: Johanna

Nu kan jag se...måste ha varit något med jobbdatan..men kan se på datan hemma.

2011-03-16 @ 18:06:45
Postat av: Anna

...och vad kände du då? När du KUNDE se alltså.. :) Hade du då önskat att du sluppit se? ;)

2011-03-16 @ 20:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback