Kan Ove Sundberg, kan jag!!!

2011-03-18 @ 00:06:08
Jag är väl inte ensam om att tycka livet känns... bara för fattigt ibland??
Att pengarna går åt allt för fort och till så trista saker som mjölk, kattmat, läkarbesök..och för att inte tala om BENSIN!!!???
Så här dags i månaden är det lätt hänt att pengarna är på upphällningen...och det är mina nu kan man säga :(
När jag precis kommit innanför dörren efter morgonens läkarbesök, klätt av Noomi ytterkläderna och förberett hennes lunch fick jag veta att min syster och vår kusin skulle på shoppingtur till Kista. Skulle jag med? -Nääeej, ingen vidare mening med att åka på shoppingtur med 29:- på kontot... meeen jo, varför inte?? Kan Ove Sundberg så KAN jag!!!
Priset jag fick betala var att sitta i mitten bak mellan två bilbarnstolar med tillhörande bebisar.. rätt billigt med tanke på vad bensin/disel kostar nu för tiden.
Så sagt och gjort.
Jag krånglade mig in baksätet och satte mig till rätta. Gratistur till Kista.
Sitter man ihopklämd mellan två babyskydd i ett baksäte är det hemskans svårt att komma åt något..som tex en plånbok när parkeringsavgift ska betalas. Jaha, men då fick Mari som körde, ta den avgiften. Kan ju inte jag hjälpa!? Det var ju hon som tyckte jag skulle sitta där bak. Och jag gjorde som hon önskat ;).
I Kista ligger ju min favoritbarnklädesaffär från London så visst förstod ju Mari att det ju så klart var plågsamt för mig...ja snudd på traumatiskt att gå runt där inne utan att kunna handla något!!!
-Ja, den där var ju fin, synd att JAG inte kan köpa den!
-Åh, de där skorna skulle vara SÅ fina på Noomi, men har man inga pengar så har man inga!
-Solglasögon!! DET måste ju Noomi ha!! Tänk om hon blir blind av UV-strålningen BARA för att jag inte har råd att köpa några...!!?
Jo, Mari förstod ju att SÅ kan det ju inte behöva bli..kanske kunde hon köpa något litet åt Noomi.. en jacka från H&M för halva priset...

Jo, det var ju just snyggt!! Halva priset!? Är inte hennes guddotter värd mer??
Hmmm..kanske kunde hon betala något mer och få pengar av mig sen??
-Jo, hellre det då än att slippa gå runt och plågas och se henne köpa plagg efter plagg och ösa ur sina guldbyxor!
-Ja, om DU verkligen tycker att du har lust att "låna" ut pengar så! Då vill jag köpa...

Glasögonen!! Min dotter ska ha bra syn även i framtiden!! Och se BRA ut under tiden ;)

En snygg somrig vit tunika bör finnas i varje modemedveten ung flickas garderob!

Läckra sandaler till tunikan är ett MÅSTE!!

En lite marininspirerad tunika med matchande skor hör sommaren till!!
Ett par vita leggings med spetskant till att göra outfiten fullkomlig slank också med.

Sen vet väl alla tjejer hur snabbt man tröttnar på en färg!? Det är SÅ viktigt att kunna variera sig. Hittade ett 3-pack ballongtunikor till en billig peng (iaf tror jag Mari tyckte det var billigt efter som hon betalade utan knussel).
Förutom den vita och den rosa så finns här också en grön pastellig liten tunika.
För att kusin Nina från Kalmar inte skulle känna sig åtsidosatt så lät jag henne betala för Benjamins nya regnställ från Didriksons. Vi är nämligen SÅÅÅ tighta, hon och jag! Så tighta!!! Vad glad hon blev, Nina som fick kosta på mig 500 spänn!!! Känns SÅ bra att göra någon annan glad!!!
När jag tråcklat mig in i baksätet och Mari styrde kosan hemåt var jag rätt nöjd...för att inte säga väldigt NÖJD med mina inköp!! Och allt detta fast jag bara hade 29 :-!!?? Eller hade?? Har!! För jag har dem fortfarande kvar!
Men då började det minsann kurra lite i magen på mig :). Melvin kurrade också lite grand bredvid mig..eller skrek högt och argt. Nina tyckte det skulle vara mysigt ifall de köpte hem färdigmat och åt hemma hos Mari!!?? Hemma hos Mari?? Men jag skulle ju hem till mig..till blodpuddingens och potatisbullarnas rike!! Nej, stopp nu ett tag!!!
Kände hur orättvisans klagolåt fyllde mitt inre ;) sitta där hemma i soffan och gotta sig med hämtmat och inte behöva lyfta ett finger...annat än för att transportera maten in i munnen... O-ve & fasa.. nåt händer inom mig..

-Menar NI att JAG ska sitta här bak ihoppressad bland skrikande ungar utan att få något att äta!!??
Nu är ni så goda och stannar på första bästa ställe och köper nåt att äta!!
Mari fann sig snabbt och påstod till Nina att Melvin faktiskt behövde stanna och äta och att de lika gärna kunde köpa nåt på MAX drive in..och sen käka chips hemma i soffan. (jag har redan chips hemma, så det kändes ok ;) ) Nina som skulle stanna över natten som Maris gäst kunde inte mycket annat än att samtycka, så MAX fick det bli! Jag såg till att beställa allt jag var sugen på..och visst förstod dom att jag inte kunde få tag i plånboken där jag satt med alla mina inköp i knät samtidigt som jag försökte hålla Melvin vid gott mod..?
Konstigt... nog så hade Maris plånbok plötsligt försvunnit...? Men som tur var så hade Nina sin kvar...så det löste sig endå!!
Glad och uppfriskad återvände jag hem och lät Noomi manekänga för mig..åh vad fin hon blev!!















Värt varenda krona tycker jag!!! Hoppas Mari & Nina också tycker det!
Det kan.... tänkas att jag var liiiite vag.. och att de..... eventuellt fick intrycket att jag skulle betala igen pengarna...men nej, det har jag verkligen inte råd med!!! Jag har ju för sjutton fem barn att försörja och det veeet dom!! Men för säkerhets skull har jag börjat...

...PACKA!!! Får se vad jag hamnar.. söder eller norr..?


Kommentarer
Postat av: Majki

Fin hon va i sina nya kläder & skor,lillskruttan.Måååste oxå åka till kista nån dag & fynda lite:))

2011-03-18 @ 05:11:18
Postat av: Majki

By the way,i love those sunglasses:))

2011-03-18 @ 05:19:28
Postat av: Tytte

Snygga Noomi har en shopping tokig mamma! men så fina saker hon fick.

2011-03-19 @ 08:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback