Igår hade vi en mysig sportlovsdag :)

2011-03-03 @ 16:58:49
Nej, vi var INTE ute i det fina, soliga vädret.... iaf inte mestadels...men lite solsken fick vi på köpet.
Jag, Benjamin & Noomi hade bestämt (eller var det kanske jag som bestämde..) oss för att åka till lekhuset i Bromma...så vi begav oss iväg strax efter 10..
...och hade turen att få med oss 2 snygga brudar, nämligen Jessie & Millan.
Millan hade sovit över här och blev väl väckt tidigt av...mig!? :)
Jag ville nämligen ha datorn som hamnat hos dem...

Benjamin trippade iväg glad som en lärka. Lycklig över tjejernas uppmärksamhet. Soligt och vackert var det som sagt så vi stod ute på färjan och fick lite frisk luft och solsken.


För sen väntade bussresan till Brommaplan och bussbyte till 509 som vi åkte den sista biten.
En ca 1 timme och 10 minuters resa som går jättebra med de små. De är vana att åka buss och uppför sig väl ;)

Lekhuset som vi ej besökt tidigare var mindre än jag trott och mindre än de "lekland" vi brukar besöka.

Men Benjamin hade kul och hittade som vanligt någon att leka med.
Denne "någon" hade dessutom en lillebror som hette.... Benjamin :).

Noomi sov till en början, men när hon vaknade ville hon ju också så klart köra bil...


Hon ville göra allt som brorsan gjorde...





Men när det blev dags för denna aktivitet så satte jag stopp för Noomis medverkan...
DROPSLIIIIDE.....



För Noomi blev det istället den lugna aktiviteten-lunchdags....


Med efterföljande studsmattehopp...

Benjamin som nu efter 2 timmars lekande blivit rejält svettig fick ta paus med glass och vätskepåfyllning..


Sen fanns det en luftström där man kunde få bollar att sväva i luften. Som Benjamin snabbt insåg kunde användas i andra syften...nämligen att svalka av sig lite...

När denna trötta gamla mamma fått nog... (jag hade roligare än det ser ut som här, trots konstant sömnbrist)

Så packade vi ihop och stryrde kosan mot Benjamins favoritvattenhål nummer 1. Mc Donalds!

Därefter tog vi trötta, nöjda och belåtna bussen hem...


Trött..

Tröttare


Tröttast!!

Betyg på lekhuset i Bromma av 5!
Lite litet, men det funkar bra att även ha med småbarn. Lätttillgänglig toa(även om det kändes ofräscht att gå in på toan i strumplästen som man tvingades göra pga skoförbud) med skötbord. Lätt att värma medhavd barnmat. Rätt bra utbud på Kafét.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback