Kanske får försöka ta det lugnare..

2011-06-07 @ 23:40:26
Har fått nån slags talafasi..blandar ihop orden och säger fel mest hela tiden.
Min kära gamle trotjänare magkatarren börjar ge sig till känna och jag har svårt att hålla koll på allt och alla.
Idag tog det sig ett sånt uttryck att det inte bara drabbade mig utan även andra.

Eric har en inbokad läkartid i morgon vid 8:30... det var bara det att jag fick för mig att det var idag och roddade runt och löste allt kring den för att det skulle flyta på så bra som möjligt.
Mari körde oss och avsikten med det var att hon skulle passa Noomi under läkarbesöket,
Isac tog hand om Benjamin med väckning, påklädning och fukost.
Därefter lämnade han över till Kerstin som tog honom med till dagis.
Sen förvärrades morgonen med att Eric inte var det minsta samarbetsvillig utan gapade och skrek och hade ingen lust att gå upp. Pga det så missade vi 7-färjan och tog 7:20 istället.
Stressade oss genom ett olidligt morgonköande Ekerö, Bromma och ända fram till Solna innan jag fick samtalet som uplyste mig om att läkarbesöket var i morgon :( Suuuuuurt!!!

Svettigt och varmt var det idag också så när vi kom hem igen så fixade jag iordning Benjamins vattenbana under tiden som Isac nattade Noomi. Efter det så rotade Isac & jag fram poolen och började fixa med den. Men så klart skulle det också j-vlas och en koppling som krävdes för påfyllnad var borta och upphittades då det redan var för sent eftersom Noomi vaknat...

Benjamin fick skjuts hem av Kerstin vid 13. Han kastade av sig kläderna och kastade sig på mage i vattenbanan. Där blev han ett bra tag innan han gick in för att leka.

Jag började laga Tacos medan Jessie & Millan badade Noomi och Benjamin ute i Nompans Barbapapapool.

När barnen badat färdigt så ringde min chef och snackade bort min matlagningstid.. men Millan & Jessie fortsatte laga maten. Bäst jag satt där med chefen i luren knackar det på dörren.. Där står Johan E och Ewa. I hallen står jag... i trosor och tunika :/.. eh, kändes så där lagom sunkigt. Men supersnällt av dem då de skulle kolla möglet. Så det var bara att gilla läget.

Efter middagen sen så kom Mari & Melvin som stannade och lekte ett tag. Benjamin som var nyduschad ville mysa med någon, trött som han var. Jag hade inte tid eftersom jag skulle duscha Noomi. Jessie följde med honom in till sängen. När de sen myst färdigt så ville Benjamin mysa lite med Mari också..så hon parkerade Melvin i hallen och kröp ner i sängen en stund :)

Sen när alla som inte bor här gått hem..så var det bara disken, tvätten, kaninen, upplockning inne och ute, tömning av kattlåda, pannan och vattensprideren kvar innan jag hamnade här. Och nu hägrar duschen för mig med!
God natt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback