Vilken underbar dag :)

2011-07-08 @ 23:08:02
Ja, en fantastiskt härlig dag blev det utav vår utflyktsdag. Trevligt sällskap och ett varmt och soligt väder :).
Det enda man kan anmärka på..om man nu måste anmärka så var det att det var lite väl varmt på bussen på väg hem. Dessutom kom vi 2 minuter innan den skulle gå så vi var sist på och fick nöja oss med de platser som fanns. Benjamin fick då sitta bredvid en tjej ut till Ekebyhov innan vi kunde få sitta tillsammans. Det är ju lite jobbigt när man är trött att inte få sitta och sova mot mamma ;)

Började morgonen med att hänga tvätt eftersom vi behövde lite rena torra kläder att ha på oss. Sen gräddade jag plättar till vår picknick, packade väskan med massor av dricka, badkläder och handdukar mm.

Millan kom förbi precis när jag började bära ut grejer och lasta vagnen. På så sätt fick jag hjälp med att hinna färdigt i tid för att hinna med 9:30 bussen :) Tack bästa Millan ♥

Vi mötte Rolle & Linn vid Blackebergs station och knallade iväg till parken. Så klart ville de bada först. Linn, den underbara ungen vill bada där varje dag :) Rolle berättade också att hon härom dan ropat från sitt rum nåt is til med: -Jag e här inne i sängen. Jag e lite dum :) Hon är bara för söt den lilla tjejen.
Rädd för vatten är hon inte..

Inte Benjamin och Noomi heller..




Det enda Noomi ogillade med badet var att jag försökte hålla henne i handen.
Hon skulle gå själv..och det gjorde hon.
Hon ramlade några gånger men tog emot sig bra förutom då hon ramlade baklänges :)
Men det gick bra det med. Bara upp igen..som vanligt!

Mycket spring i benen hade barnen och det var fullt ös :)


Kan man annat än att älska den här lilla trollungen?? Nä!!

Bron över bassängen var väldigt populär..dels kunde man krypa under den..

...och så kunde man så klart springa över den..

Vad man inte skulle göra...gjorde Benjamin :S Han satte sig på kanten och hoppade i :O
Och blev så himla ledsen..

..för det gjorde så in i norden ONT!!!

Det blev så att säga ett naturligt avbrott i badandet och vi övergick till den något lugnare aktiviteten picknicklunch med plättar & sylt.
Benjamin hade däremot ingen ro att sitta och äta utan han kubbade iväg och lekte på gunghästar och sjörövarskepp :)
Bara ett tiotal meter därifrån vi satt så vi andra kunde äta och ändå ha uppsikt över honom där han skaffade vänner i åldrarna 3-70 år :)



Ingen ordning på någonting var det..för Nompan drack Benjamins dricka och snaskade kanelbullar..



När vi ätit färdigt.. (gick ju rätt kvickt i detta sällskap) ..så var det även dags för oss andra att leka lite..eller mycket! Små, små sparkcyklar har de där :) så även Noomi kunde cykla! Kul, tyckte hon!!

Många nya kompisar fanns det också där så Noomi hade fullt upp och var inte sur och klängig en sekund.
Även om denna söta, jättesnälla tjej blev lite väl närgången tyckte Noomi :) Men Leoparder är ju rovdjur..

Linn ligger i hårdträning inför baby VM i armgång :)




Innan vi skulle börja bege oss hemåt så ville jag att Benjamin skulle doppa sig igen och kyla av sig lite eftersom han är lite känslig för värme.
Det hade han inget emot..speciellt inte då han hittade en kille med två vattenpistoler som ville ha krig :)

Det var inte lätt att få upp honom därifrån igen, kan jag säga..därav den nästan missade bussen.
En svalkande dusch fick han avsluta med..

Väl hemma igen så kom Millan tillbaka och vi fick världens bästa badkompis :)
Hon, jag Benjamin och Noomi tog ett bad i poolen. Så himla skönt i denna värme.

Lyckades få med Benjamin på en bild iaf.. annars var han mest under vattnet.


När vi klivit upp och torkat oss så var Millan så snäll och kollade barnen en stund medan jag bör om.. Millan sa att jag skulle ta det lugnt och inte stressa.. det skulle hon inte sagt..för bara därför passade jag på att duscha också.
Så superduperskönt att slippa duscha med Noomi sittandes i balja vid mina fötter!! TACK Millan ♥
Vi avslutade kvällen med en isglass i skuggan och sen återstod bara dusch av barn och läggdags.
Idag somnade Noomi innan kl 20:00 så nu återstår att se när hon vill gå upp imorgon då....

Kommentarer
Postat av: millan

Tack själv anna för din underbara pool och dina fina barn, som jag med GLÄDJE hjälper till med eftersom att dem är som mina syskon och du min extra mamma tur att ja har er vill säga annars skulle mitt liv vara tråkigt <3

2011-07-08 @ 23:30:42
Postat av: Anna

2011-07-09 @ 22:00:04
URL: http://femunderbarabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback