Nu har man sjunkit lågt ;)

2011-07-13 @ 20:39:49
Har två månader i rad inte tagit ut någon föräldrapenning...eller jo..för denna månad tog jag ut ett par dagar och fick 1300:- insatt på mitt konto.
Försöker snåla med dagarna och leva på en inkomst för att kunna vara hemma med Noomi så länge som möjligt. Det har funkat bra, eller i vart fall ok.
Men denna månad blev det tight med fuktuttredningen av mögelrummet att betala och för att jag samtyckt och betalat Jessicas två Göteborgsveckor.
Så, nu idag tog pengarna plötsligt slut..tomt på kontot!!
Hade till och med övertrasserat kontot med några kronor :O
Därför tog jag idag en sniktur med Mari som skulle till Solna.
Lassade hennes bagageutrymme fullt med tomburkar & flaskor..

..och bad henne släppa av mig på City gross i bromma :).
Där stod jag sen och matade flaskor och burkar i säkert 20 minuter..och ut kom ett pantkvitto på 292.50:- 
De pengarna räckte till att köpa det nödvändigaste.
Inte så där himlans flashigt och glamoröst direkt :D
Men pengar är pengar och jag har ju för sjuttsingen ansvar för att fem hungriga barn får mat i magarna :P
Nu om 10 minuter kommer en kille och köper mina gamla lp-skivor, en skivspelare, högtalare och förstärkare för 2000:- Och med det klarar jag mig fram till barnbidrag :)
Men skulle några oförutsedda utgifter dyka upp så sätter jag mig på cykeln och trampar runt Adelsö och plockar upp alla gamla ölburkar som folk slängt utefter vägen.. ;)

Ha en skön kväll!!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tycker du är fantastisk :)

Som får ihop allt ....

Pant kan vara en guldgruva ibland ...



Mina killar fråga förra veckan om de inte kunde få

pengar nä sa jag men ta alla pant flaskor o cykla ner till Konsum ....

Dom packa cykelvagnen o drog iväg ....

Gissa om de va lyckliga när de kom hem

de vart ju 150 kr wooohooo sa dom ...

2011-07-13 @ 21:51:19
Postat av: Anna

Tack Pernilla :)

Du är lika fantastisk själv men en hel massa fantastiska barn ♥

Ja, pant kan vara kul att få, men ack så pestigt att behöva de pengarna :D De brukar man ju precis som du gjorde kasta på barnen :D

Men nu är jag nyrik och samtidigt fått en luftigare källare :)

Kram, kram

2011-07-13 @ 22:00:16
URL: http://femunderbarabarn.blogg.se/
Postat av: Pernilla

:)

Blocket är bra :)



Ja de har hänt flera gånger att panten räddat en

fram till barnbidrag eller lön ....



Tur man är ASA rik på kärlek ..



2011-07-14 @ 11:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback