Minispenatpajer med fetaost

2011-07-06 @ 23:42:39
Testade igår dessa pajer som rekommenderades som drinktilltugg :) (har ej testat dem på det sättet :) )
Rätt goda och väldigt lättbakade. Men nästa gång jag gör dem så kommer jag hacka i lite soltorkade tomater också.

Ingredienser till ca 14 stycken:

2 msk olivolja
1 finhackad chalottenlök
1 finhackad vitlök
300 g babyspenat (Jag nöjde mig med 210g)
200 g smulad fetaost
2 dl yoghurt
1 ägg
1 krm mald muskot
2 krm salt
3 krm peppar
1 rulle smördeg (250g)
1 uppvispat ägg

Gör så här:

Hetta upp olivolja i en stekpanna och stek chalottenlök och vitlök tills den mjuknat.
Vänd ner spenaten och låt svalna.



Blanda fetaost, yoghurt och ägg.



Smaka av med salt, muskot och peppar. Blanda ner lök och spenat.



Tag ut rundlar i smördegen, ca 10 cm i diameter.



Tryck ut degen i muffinsformar av aluminium eller i en smord muffinsplåt. Nagga och pensla med ägg.
Fyll formarna med spenat och ostfyllningen.



Grädda i mitten av ugnen i 200'  i ca 15-20 minuter.



Färdigt!! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback