Lördagsmorgon

2011-07-09 @ 10:22:14
Noomi vaknade pigg & glad vid 7:20. Gick upp och lekte och var på strålande humör. Hon lekte för sig själv och hängde inte i mina ben. Skönt för då kunde jag börja plocka lite i köket.. Lite väl nöjd med leken verkade hon där hon stod skymd bakom en stol vid skänken. Inte så konstigt då hon upptäckt att det fanns pennor i en låda där..

Så klart måste den testas..

En hel del hade hon målat på sina händer också.. och efter det så kunde man lätt följa hennes framfart..
"Bebigrafitti by Noomi"

Strax innan 8 så vaknade Benjamin. Jag hörde honom stöna och sucka i sängen. Han ropade på mig och sa att det var så varmt i sovrummet och det var det... och kanske var det han själv som värmde upp rummet.. för han var brännhet. När jag tempat honom så fick jag det bekräftat. Han hade 39,1 graders feber, stackarn :(
Han lunkade ut i köket och svalde en Ipren och satte sig vid datorn ett tag.

Jobbigt med feber i denna värme. Det såg ju ut som om det skulle kunna regna idag och för oss vore det välkommet. Men nu så skiner solen. Benjamin flyttade sig upp i soffan och ligger nu och kollar tv.
Korsdrag har vi skapat och han har fått en fläkt för ännu mer svalka.

Han vill ringa och berätta för pappa att han är sjuk men eftersom det inte går så får vi skriva det här. Måste försöka fixa telefonen så att Jörgen åtminstone kan ringa oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback