Trist att dygnet bara har 24 timmar!!

2011-02-26 @ 21:21:48
Helg :)
Allt ska man hinna! Men det är ett omöjligt uppdrag... :(
Kul var att Noomi sov från 22-07 och vaknade bara en gång under natten!! Men jag ville ha meeer än så! Gav den lilla damen välling och lämnade henne till fadern som var/är hemma över helgen. Sov sen till klockan blev strax efter 9 då jag masade mig ur sängen ännu tröttare än vanligt. Farligt att sova för länge, man blir ju bara tröttare av det..
Satt på toa lääänge (ca 5 minuter)... inte för att jag behövde (kissade på ca 30 sec)...utan bara för att jag kunde..ville känna hur det var...men det var väl inget att sukta över..tråkigt var vad det var...så nästa helg när Jörgen är hemma igen...så hoppar jag över den grejen..då ska jag nog testa att ligga i soffan och titta i taket ett tag...det verkar ju skoj....

Men jag ger inte upp så lätt...utan tänkte ut en annan grej jag skulle vilja göra...läsa vid frukosten...sitta länge och och sippa på te´t och läsa förra söndagens Expressen...som jag köpte och inte hunnit läsa...eller de tre föräldratidningarna...som jag också köpt...men inte läst.. kokade mig lite te men innan jag slog mig ner med det... skulle jag bara...fixa fram lite kläder åt oss som skulle åka på babysim... packa badkläder, schampoo, tvål och rena handdukar...plastpåsar till våta handdukar och sånt...gosa lite med barnen..och göra mig i ordning..

Dags för frukost!!! Myyys!! ...oj är klockan redan 10:20??? ...dags att gå ut i bilen och åka och hämta Dennis, Diana och Evelyne...slet desperat åt mig tre smörgåsrån...hällde ut det odruckna kalla te´t..och tog ungar och saker och sprang ut i bilen.. Jo, men det här har jag ju gjort förr...knaprat smörgåsrån i bilen..mums! ..eller? Och i morgon kommer ju en ny Expressen!!!

Mot badet!!!

Framme i Bromma så var det 50 minuter tills babysimmet började så jag hann in en sväng på Bromma Blocks och köpte en fleecetröja och en huvtröja till Benjamin som plötsligt fått långa aparmar...

Badet gick bra. Noomi var på gott humör trots att hon blev väckt..

Jag dök med henne och hon såg glad ut även under vattnet :).
Det var bara 4 bebisar som badade denna gång och vi fick öva på att ha barnen som ryggsäck och simma med dem... mysigt! Men det mysigaste på vattenhuset denna gång var att Evelyne gick till mig 2 gånger!! :)
Ja, just det Fru rumpa..

har bytt grupp och går nu gruppen innan oss frågade mig om min kompis fått barn? Hon menade dig Mari!! (ja, jag vet att du läser det här :) ) Ja, sa att du fått en kille och hon hälsade och grattade! Hon kunde eventuellt komma och visa rumpan på din födelsedag! ...men det kanske hon sa bara för att va snäll...jag vet inte..


Efter badet var målet inställt på coop. Brudarna, de små, var lite trötta efter badet...


Men SPIDERMAN var desto piggare!!

Och ibland rör han sig bland folk, som en vanlig man (kille). Denna dag stog shopping på schemat..
Omaskerad ger han sig ut på uppdrag...

Som medhjälpare hade han häxan surtant...som hellre hade legat kvar i plurret...

Fjättrad i sina bojor försökte hon göra allt för att stoppa Spidermans köpiver...
-nej...den här är inte SÅ cool...jag tar den lila hajen!! Och förutom den blev dagens inköp 1 banan, 1 gurka, 1 apelsin, 1 äpple ( men det kan räknas bort eftersom det gick hål i påsen och äpplet tog chansen och smet), 1 tatueringsbok, en pysselbok, en robot, en film (Dumma mig), en juice och en lila hårfärg!

Eh... om du stoppar in ditt kort mamma, så kan jag trycka på gröna knappen!!!
Uppdraget slutfört! Spiderman beger sig nu mot nya mål, ut bland folket... Möter en man som blir helt tagen av att se Spiderman på en gata i Bromma...precis utanför ett välkänt bolag...som säljer drycker...
SPIIIDERMAAN, SPIIIDERMAAAN, SPIIDERMAAAN ....går han och mantrar på väg...dit han nu är på väg...nämligen hit...

Förstod aldrig om bördan var för tung, om han tänkte återvinna direkt och handla för panten, eller splitta upp sina inköp med sin kumpan som stod där inne och väntade...

...kanske han helt enkelt bodde där!!??
Återkommer med nya spännade livsskildringar...i min enormt intressanta vardag... Häng kvar!!!

Kommentarer
Postat av: Mari

Har sett den där kvinnan i skrevet en gång och det räckte... Så tack, men nej tack!

Härliga bilder på barnen i bilen. Ungar är verkligen så himla underbara! Längtar efter alla barnen, ja efter dig också söta syster.

Kram kram

2011-02-26 @ 22:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback