Mysmåndag

2011-02-28 @ 23:48:09
Ja t.o.m Måndagar kan vara mysiga...trots en grining bebis...och trots att städningen fick vänta ännu en dag...
Idag hände något så ovanligt som att jag fick en present!!?? Och detta även fast det inte är min födelsedag...eller att jag varit hundvakt..husvakt...barnvakt...eller ens haft en bjudning!!?? Detta inträffar så sällan att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera en sån sak... Jag är faktiskt riktigt dålig på att ta emot gåvor!! Har ingen träning på området så att säga... Vem gav mig då gåvan? Och framför allt varför?? Den första frågan kan jag svara på!
Mari kom hem från Kalmar idag och gav mig allt detta..!!

Jättegulligt av henne!! Men jag tror knappt jag sa tack..utan försökte väl mest prata om annat eftersom jag inte riktigt visste hur jag skulle bemöta det där med en gåva.. vi har ju inte ens varit osams på länge..så det kan ju inte ha varit därför.. hmm.. jag ska sluta fundera och bara säga tack! TACK Mari!!! Det var jättegulligt av dig!!
Inte bara jag blev glad att se....

Mari & Melvin. Benjamin la beslag på Mari direkt och ville visa ett slagsmål (låtsas) han var involverad i. Noomi blev överlycklig över att få träffa sin kusinbebis igen

..så glad att hon drog ett gitarrsolo för honom...

Sen ville hon gärna dela med sig av sina majsbågar till den lille raringen..


Melvin var väl inte så sugen utan rätt så överväldigad. Han sökte skydd hos sin mor. Men lättflirtad som han är så fick moster gosa lite på sin "extrason" Myyyysigt! Mari fick umgås lite med Noomi efter ha sluppit ur Benjamins grepp...han lockades ner i ett skumbad..för att tvätta bort sina gamla tatueringar..och ge plats för nya..

Mari tog en sväng förbi affären för att shoppa lite frukost och andra godsaker..då fick jag låna hennes godbit! Han somnade snabbt så jag bar in honom i sängen och tog en liten tjuvvila medan Jessie kollade sina småsyskon.. man får ju ta tillfället i akt..gosa med bebis och samtidigt ta igen sig lite.. När Mari drog, strax innan sju..så var det mer än dags för middag här hemma. Jag samlade mina trupper och inbjöd till lite kvalitetstid med tonåringarna som sattes på att göra pizza på sitt eget vis. Fritt valt pålägg! Det gick jättebra..till en början..de fixade och trixade ihop en salig blandning av pålägg.. jummie..sen fick Isac lite hybris och stekte bacon på 3000 grader och osade ner hela köket..och min rena tvätt! Men, men things happen.... Ju fler kockar..osv..

Pizzan blev god...och tvätten luktar rent...efter en del vädring. När pizzan var klar och uppäten var även kockarna utvädrade!!?? Av dem ...syntes inte ett spår..när disken skulle tas om hand och köket röjas!? Som tur är har jag en yttepytteliten hjälpreda! Hur gör man Rut-avdrag på den...?
Men som sagt en mysig måndag var det allt!
Tummen upp!! För sportlov!! och för ...

FEM UNDERBARA BARN!!!!!

PS! Benjamin ringde idag på eget bevåg till Liam och sa förlåt för att han slagit honom!! Han pratade också med Liams pappa Andreas och bad även honom om förlåtelse för att han slagit Liam. Andreas sa då till mig att det inte var något speciellt med det. Bara vanligt gnabb och inget som helst märkvärdigt. Liam har gjort samma sak och de hade lekt hur bra som helst efter att det hade hänt. Han tyckte jag kunde tagga ner..och det ska jag försöka för min lilla son är inte helt förtappad...inte ens halvt! :)

Kommentarer
Postat av: Mari

Du kanske kan få en till present om du tar bort mupp-bilden. Trodde liksom att jag sträckte mig ur bild... Det lyckades visst inget vidare.

2011-03-01 @ 21:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback