Jo, men det är blev ju en dag att minnas..

2011-02-17 @ 19:54:23
Nu börjar det verkligen bli svårt att komma på bra idéer till att fördriva dagarna och slippa ta tag i städningen.. Tips emottages tacksamt!! Precis när jag idag på förmiddagen på allvar funderade på att krypa ner i sängen och sova ikapp nattens förlorade sömn ringde Mari och ville ha sällskap till "stan" och göra en del inköp. Eftersom jag redan ringt min internetbank och fått upplysningen: -ditt konto är övertrasserat med 1 krona och tio öre visste jag att JAG inte skulle göra några uppmuntrande inköp... men vad spelar det för roll? Man kan ju slippa städningen. Jo, men det lät ju som en bra idé..så jag duschade, väckte Noomi och blev upphämtad. Placerade mig i mitten bak mellan två bilbarnstolar och påbörjade min resa. Till en början var det rätt majsigt att sitta där mellan bebisarna... ga,ga,ga...dregliga smile


Men vid 4:e stoppet då bebisarna hade sovit i 2 timmar började jag bli lite smått uttråkad...räknade gula bilar, försökte hitta någon som var fetare, mer vanvårdad, fattigare eller bara någon som var intressant att titta på, fantiserade om vad jag skulle göra om jag vann ett par miljoner...och upptäckte att min omgivning var nerlusad av diverse siffror... lottonummer månne??? Tog upp kameran och fotade lite siffror



och förstod att jag kunde vara nåt på spåret.... lördagens miljonvinnare på Lotto.. kan det vara jag??? :)
På Lördag vet vi!!!
Vid 5.e stoppet... försökte jag...inte räkna får... men barn. Ett lämmeltåg av barn ringlande sig förbi utanför bilen..

Vid detta stopp såg jag HENNE!!!!! Som i en film...kom hon som i slooooowmotiooon förbi... trött, sliten och vilsen, ovårdat hår, två väskor på magen och en på ryggen....fattigare än jag (kan man va det förresten, om man har minus på kontot..? Nåja, skit i det)...stannade hon utanför bilen, ställde sig och tittade håglöst på ett plakat...

Min dag var räddad!!!!! Jag är inte ensam i lodisträsket!!!

Kommentarer
Postat av: Mari

Får lite taskigt samvete nu, men bara en aning.. :-)

Är väl typ skyldig dig en städning eller nåt!? :-S

Åtminstone den där klippningen som det pratas om.

Hur som helst, tusen tack för idag!!! Det var guld värt för mig! Love you! Även fast du gjorde det alltför lätt för mig att bränna pengar, mer pengar än det var tänkt. Ska vi säga 1000 spänn? Mer än så är du inte skydig. Du hjälpte ju mig också så...



Psst... Oss emellan, lodisen du såg var jag, på väg till bankomaten. Skötväska, handväska, plånbok... Mycket att släpa på blir det.



Lottoraden blir 14, 5, 20, 1, 30, 32 och så slutligen en 4:a för porten vid Roslagstull.

En vinstrad känner jag på mig!

2011-02-17 @ 22:23:48
Postat av: Anna

Jo, men du kan jag betala av den där tusingen?? ...eller varför då?? Jag får ju pengar på lördag för sjutton!! :) När är Lottodragningen?? Jag skulle behöva köpa ett par 100 kg gipsbindor... kan jag låna av dig till på lördag?? Och du, du är nära vinnarraden!! ...men sirru jag sparade några nummer för mig själv...nämligen det i porten rakt fram tvärsöver gatan och sen summan av antalet barn i lämmeltåget dividerat med de två piercade tvillingarna. Tror du jag är bakom flötet va??? Alla kommer ju att kopiera min vinnarrad annars och DÅ kommer vinsten bli så yttepytte liten att jag inte har råd att bygga ett slott till oss i Grekland...

2011-02-18 @ 06:38:23
Postat av: Mari

Vad ska du nu med allt gips till?!

Den avgjutning du gjorde av dig själv i förrgår blev jättefin!

Sluta larva dig! Ibland står du faktiskt i den där konstiga posen.

Kommer den att tåla väder och vind där ute i trädgården!



Vi får väl se vilken rad som går in! ; )

Gör min det så får du låna hur mycket pengar du vill...av mig eller av våran älskade pappa som inte kommer våga låta bli att satsa på denna rad om han råkar läsa detta. :-)

2011-02-18 @ 08:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback