De e bare å åk..å åk...å åk...

2011-02-27 @ 19:29:41
Jaha..nu är den här helgen snart över och inte har jag kommit någon vart med städningen.. :(
Känns som om vi inte gjort annat än att setat i bilen och åkt mellan diverse ställen.
Igår efter badet, när vi skjutsat hem Dennis, Diana & Evelyne så åkte vi hem till mamma & pappa.
Benjamin hade köpt en tårta som han ville bjuda dem på.
Mamma bjöd i sin tur på fläskfilé och hemgjord klyftpotatis :) Gott!

Men hem kom vi inte förrän sent på kvällen...och i morse stack vi iväg vid 10 för att åka och storhandla. Och det är ju inte så kul..vare sig för oss eller barnen..men ett nödvändigt ont..om jag inte skulle sitta och kuska buss med en "dra-maten"..och det klarar jag mig gärna utan...
Benjamin och jag försökte liva upp bilfärden med ett riktigt "pang,pang krig".
Han hade en flashig "pickadoll" som han fått av moster Mari...och jag hade min frukost....

Gissa vem som vann??
Det blev nya "favvobutiken" denna veckan med :) Willys i Heron. Var väl där i ca 1.5 timme...jätteskojsigt! ..eller inte. Handlade en hel del. Som tex 3 paket via tvättmedel, Vanish soffa & matta, 2 kg varmrökt lax, 2 kg köttfärs, 2 kg kycklingfilé, en massa barnmat och tonårstugg eftersom det nu är sportlov...

Kundvagnen när vi börjar närma oss kassan....
Tråkigt nog så verkade Faruq ledig... skulle behövt en påspackare denna gång med. Men inga kassaköer iaf och ingen stress. Summan för kalaset blev...

Inget chockerande med det...men vad jag inte förstår är hur denna fina klänning hamnade i min påse..?

Jag var ju bara in och kollade på rean i butiken bredvid... ;) Jag har ju köpstopp...och inte ens 70% rea kan locka mig på villovägar... men strunt samma! Fin var den och nu är den här..
Väl hemma blev det uppackning och inpackning av varor...
Jörgen blev tvungen att "uträtta ett ärende" så det var bara för mig att sätta igång...


Mitt i uppackningen fick vi besök!! Rolle, Johanna, Linn, Andreas & Liam kom och fikade lite i röran :)
Mycket trevligt!!!


Skönt att släppa alla göranden och måsten och bara vara.. Mer sånt!
Nu blir det tacos som barnen lagat :) Jessie mest, men Isac hjälpte också till. Sen blir det Solsidan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback