Blöta barn = glada barn

2011-02-11 @ 23:54:28

De sista gångerna på babysimmet har Noomi bestämt sig för att inte lita på mig och är mycket misstänksam mot allehanda övningar. Anledningen till detta beror på att redan första dan på kurs två så ville "simfröken" Att bebisarna skulle byta dykstil och lockas att hoppa i vattnet av en förälder. Jag lockade och Noomi kastade sig glatt i...och hajjade inte att hon skulle bli blöt :(
Detta hände två gånger innan jag sa stopp och backade bandet och körde dykning på kommando. Det var något hon kunde och förstod och dykningen fungerade igen. Trots detta har hon varit lite misstänksam och inte ens velat simma i simringen utan velat vara"dockad" till mig.
Storebror började dessutom tröttna på att bara stå bredvid och titta, så jag bestämde mig för att boka vår lokala bassäng fredagar mellan 17.30-18.30.
Idag var första gången och det gick JÄTTEBRA!!!
Noomi hittade tillbaka till glädjen att bada och simmade återigen runt själv i simringen :)
Benjamin gjorde sina kanthopp och bomber och var en mycket LYCKLIG kille!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback