Ligger lite lågt ett tag..i väntan på att tröttheten från hell lägger sig..

2011-08-29 @ 22:33:22
Är så nedrans trött om kvällarna att jag inte vet hur jag ska orka hålla ögonen öppna...
Igår tex fick jag gamnacke 27000 gånger under tiden jag försökte kolla på ett tv-program med Benjamin medan Noomi sov..
Som tur kom Denise & Hampus på besök så jag kunde rycka upp mig lite och fixa lite lunch att bjuda på :)
Sen kom Liam också och huset fylldes av lekande barn som tvingade mig att hålla ögonen öppna.

När Denise & Hampus åkt, Noomi vaknat och Liam & Benjamin börjat småbråka lite grand tog jag barnen och gick ut på en promenad. Att sen promenaden slutade hos Liam var grabbarnas val men det visade sig att Ulrika & Andreas hade tänkt ringa upp dem precis, så de fick stanna och lattja vidare.

På hemvägen somnade Noomi en stund och för att inte sitta och glo avundssjukt på henne så gick jag in och började fixa mat... hon vaknade strax igen och höll mig tillsammans med Benjamin vaken resten av kvällen....

Lika trött som jag somnade vaknade jag imorse.. till en stressig morgon med en icke-sugen-på-att-kliva-upp-men-måste-son... Eric! Det var ingen lätt match kan jag säga, även om den underlättades av att Isac var vaken och kunde ta hand om Noomi. Till sist gick jag segrande ur morgontjatfighten. Eric, kom upp, duschade och gjorde sig klar men helt utan marginaler så jag fick rycka in och packa hans väska med skolsaker och kläder eftersom han bor hos pappa under praktiken som är schemalagd tis-tors. När det var 1 minut och 20 sekunder kvar till färjan skulle lätta så gjorde han en tjurrusning över grannens tomt och HANN otroligt nog med färjan.
Efter sig lämnade han en utsliten magsårsmamma som genast fick ge sig i kast med dagen som precis börjat..

Fick väl inget så där jättemycket gjort idag heller utan försökte mest överleva.. fixade byte av skor och stövlar och bokade baddagar i Ekgårdens tempererade pool. Hej höst och vinter!! Hej då sommar!!

För att riktigt gotta mig i den kommande kallare årstiden och för att min rabattkupong på KappAhl löpte ut idag.. så tog jag en sväng med Majki och barnen till Ekerö och köpte en så här overall till Benjamin.. fast jag köpte ingen röd utan en helsvart...

Pris 699:- Men jag betalade 524:- för den med min rabattkupong :)
Har funderat ett längre tag på att släppa taget om Didriksons overaller till Benjamin. När jag började köpa vinteroveraller därifrån så var han rätt ensam om dem för "alla andra" hade P.o.p's overaller.
Nu har var och varannan unge Didriksonsoverall.
Men det som avgjorde hela overallvalet var testet i Vi föräldrar där Reimas overaller (4,3 p) var bäst, tätt följd av P.o.p's skaloverall (4,2 p ..och dessa som ej tål torkskåp vilket ibland är ett måste på dagis) sen med 4,1 poäng kom denna overall från KappAhl :) Didriksons fick nöja sig med 3,9 poäng men kostar ändå 1000 spänn.
Hoppas jag blir nöjd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback