Jakten på en bra pappa

2011-08-04 @ 23:36:51
Ja, själv har jag en bra pappa..
Men då Melvin börjat visa tendenser på att gråta när han träffar någon ur det manliga släktet så tycker jag att det är dags att han får sig en pappa!!
Ja, han har ju självklart en pappa.
En pappa som skulle kunna sköta jobbet galant om han bara vågade försöka.
Men då han ännu inte, under de 8 månader som passerat sen jag klippte Melvins navelsträng, hittat det modet inom sig så tycker jag att det är dags att söka upp någon annan som vågar.

Men då det inte växer bra pappor på trän eller är speciellt lätt som ensamstående mamma att ge sig ut i dejtingdjungeln och söka rätt på en så kom jag på att detta var ett område, där jag som gudmor åt den fina pojken, skulle kunna vara behjälplig i.

Frågan är nu bara hur jag ska gå till väga för att finna den bästa pappan som står att finna till Melvin??
Den pappan ska ju helst vilja sova bredvid mamman också.... som förresten ser ut på detta vis...

... eller kanske inte alltid. Utan mest då hon deltar i diverse rollspel och vuxenlekar.
Dagligdags i samvaro med barn och förhoppningsvis snart med en man så ser hon kanske mer ut så här..

Och visst håller ni med? Värre snart 40-åriga morsor har väl skådats??
Visst kan hon vara lite bitsk ibland och visst tar hon kanske hellre en tur på hojjen än att stå i köket med långkok..
Men rätt man kan säkert dressera henne till att bli en helt vanlig medelålders mamma som hasar runt i mysbrallor och plockar smutsiga kallingar från sovrumsgolvet..

Men tillbaka till den viktigaste personen i denna ekvation, nämligen Melvin.
Melvin är en 8 månaders tuttfixerad kille som inte skäms att lägga en fis offentligt.
En kille som äter med hela kroppen, skriker missnöjt då han inte känner sig tillfredställd, rapar, svettas och leker med snoppen då tillfälle ges.
Ja, med andra ord en helt vanlig kille!!!
En helt vanlig kille som är ovanligt fantastiskt charmig, tuff och helt underbar!!! Ett leende som får en att smälta. Ett skratt som får en att känna sig lycklig!!
Så frågan är..vem vill INTE vara pappa till Melvin??



Så alla ni som får denna ekvation att gå ihop och är av det manliga släktet och över 18 är välkomna att skicka in er intresseanmälan!! Skicka en bild som ni bifogar i ert brev där ni berättar kort om er själva till min mailadress [email protected]. Skriv PAPPA 2011 i ämnesfältet.
Så ska jag göra den första sållningen innan jag vidarebefodrar breven till de berörda.

Under tiden min inkorg fylls av hoppfulla sökanden så letar jag självklart vidare på alla möjliga sätt och ställen efter en bra pappa.
Här ligger vi inte på latsidan utan kan stolt presentera vår första kandidat, Martin!
(han vet ännu inte själv att han är tilltänkt. Ska meddela honom detta i morgon)

Egentligen söker Martin en bostad på Ekerö med omnejd.
Men då han ej verkade kräsen utan t.o.m kunde tänka sig att bli inneboende i ett möblerat rum, ej hade egna barn eller husdjur så tänkte jag att det kunde vara värt ett telefonsamtal och drog loss en lapp med hans telefonnummer och tog med hem.
Ja, jag menar... han avslutade ju ändå sin annons med "Ring så pratar vi"... så jag tror säkert han blir glad då jag ringer honom det första jag gör i morgon bitti ;)
(Självklart har jag inte här lämnat ut hela hans namn eller nummer. Vill ju inte att karlstackarn ska bli nerringd av hoppfulla ensamstående mammor! Jag såg honom först!!)
Önska mig lycka till!!!
PS! Säg inget till Mari om detta!! Det ska bli en överraskning :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Underbart Anna!!! Såklart att du kommer hitta en pappa;)) Jag ska också hålla mina ögon öppna:)

Kram Mia

2011-08-05 @ 12:37:13
Postat av: Anna

Bra där Mia :) Siktar på att han ska finnas där till Melvins 1-års-dag i december. Kram

2011-08-05 @ 21:46:07
Postat av: Mari

Jaha ja... Du är för go du kära syster! Vilken fin överraskning... Hmm?! Så det är därför du inte hört av dig på hela dagen, du har helt enkelt inte haft tid pga alla "ansökningar" som du blivit överöst med? Inte?!? Det var ju himla konstigt! :D

2011-08-05 @ 22:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback