In good times..time flies

2011-08-08 @ 12:20:44
Trodde väl kanske någonstans att jag skulle få mer tid för mig själv nu när Jörgen är hemma på visit.. men icke.
Nu kräver förutom barnen min tid, även Jörgen sitt ;)

Dagarna bara försvinner och allt går i ett...

Igår hände iaf så till sist det ofattbara otroliga!!!! Vi blev bortbjudna på middag! :D
Nåja, för att vara ärlig..så HAR det hänt förut, men särskilt ofta är det inte!!
Min kära syster säger att jag får vänja mig, och att det är så när man har många barn.
Hon drar paralleller till vår egen uppväxt och familj.
Hon har också förutspått att vi snart blir uteslutna ur julaftonsfirandet pga av detta.
Ja, så kanske det blir. Vi får väl se.
Men hur som helst så blev vi hembjudna till min käre vän Ann ♥ och hennes man Tobbe i Sollentuna.
De hade, när vi kom, dukat så här fint.

Ann & jag satt i köket och snackade medan hon passade maten i ugnen..

Tobbe stod ute och grillade kött och grönsaker. De bor så jättemysigt och har en perfekt lagom och mysig tomt.

Här är tomten på baksidan med utgång från vardagsrummet.

Medan Tobbe & Ann fixade färdigt det sista så hade jag och Jessie kul med hennes Iphone :)
Vi tog ett helt gäng mamma-dotter foton :)
Och som ni kan se så hade jag inte bara tagit mig tid för att sminka mig, utan jag hade även lockat håret!!!?? ;)


När maten serverades så försökte vi sitta så fint vi kunde men fick självklart då och då jaga efter Noomi som hade myror i brallan som vanligt..

Mellan maten och fikat så tog jag & Ann en promenad med Noomi i vagnen.
Hon somnade snabbt och tur var väl det för vi hade inte hunnit långt innan regnet började vräka ner.
Under tiden Noomi sov ute på farstukvisten så hann vi fika i lugn och ro....relativt lugn och ro iaf eftersom Benjamin nu tröttnat på att sitta still och ville ha brottningsmatch med Tobbe...
Detta avhjälptes med att Benjamin fick låna Anns dator och surfade nöjt runt på Youtube en ganska lång stund.
Men rätt var det var så reste han sig från stolen och förkunnade högt: -Nej nu vill jag VERKLIGEN åka hem!!!
Och det tyckte jag han kunde få ha rätt i.
Vi hade ju ändå varit på middag i ca 4 timmar och klockan hade hunnit bli 19.
Ann, Tobbe & Rasmus (Anns snart 20-årige son) skulle dessutom upp och jobba som i morse.
Trevligt som sjutton var det och god mat fick vi så det blev en lyckad middagsbjudning :)
Tack för det!!! ♥


Kommentarer
Postat av: Ann

Det var verkligen jättetrevligt att ni kom hit... MEN HMM var du tvungen att välja kortet där jag såg både trött, drogad och sliten ut? :D... men en bild visar väl bara sanningen va?? Dags att göra nåt åt det med andra ord.

2011-08-09 @ 20:40:16
Postat av: Anna

You're beautiful. You're beautiful.

You're beautiful, it's true. ♥

2011-08-09 @ 21:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback