Valborg 2011

2011-05-01 @ 01:02:24
På förmiddagen var det babysim. Noomi & William blev jätteglada att få bada igen efter ett par veckors uppehåll :)
Fotografen var där idag och tog bilder när barnen dök. Det var väl lite mindre kul, tyckte de små.
Innan badet hann Majki & jag in på Coop och handlade lite till kvällen.
Tomas stannade kvar i bilen och passade barnen under tiden så det skulle gå snabbare...vet inte om Tomas tyckte det gick så väldans snabbt... ;)
Efter badet åkte vi direkt hem.
Jag, Jessie & Mari (som dök upp lite senare) förberedde inför kvällens grillmiddag.
Vi blev 14 stycken och 3 bebisar :)
Så det var en hel del trevliga människor här ikväll.




När vi ätit och plockat undan maten så begav vi oss ner till fotbollsplanen där valborgsmässoelden skulle tändas.
Det var en hel del folk där så det blev en del mingel och snack också.. :)

Benjamin träffade på Jenna & Ida från dagis och blev jätteglad :P

När elden var tänd och hade brunnit ett tag blev det dags för eldshow med gycklargruppen.
Och det tyckte Benjamin var ännu roligare.
Han satt med Millan som vi träffade på där och var alldeles fascinerad över killarna och elden.
När showen var slut sa han till mig: -vänta här, jag ska bara höra om de är törstiga.
Han tog sin dricka och gick fram till eldslukarna och frågade den ena killen om han var törstig och ville smaka.
Det ville han inte sa han, för han var så förkyld.
Precis när vi skulle gå hem bad Benjamin mig vänta ett tag till och sprang tillbaka till killen.
När han kom tillbaka igen sa han glatt till mig: -Han skulle komma hem till oss när han mådde bättre :)


När vi kom hem igen så fikade vi.
Stene som kom för att hämta barnen fick också lite kaffe innan de åkte på 23-färjan.
En mysig valborg hade vi med trevliga vänner och en ny bekantskap som var lika trevlig han med :)
Alltid kul med lite nya människor!!
En bra dag mao, trots att jag är tröttare än tröttast.

Kommentarer
Postat av: Mari

Tusen tack för allt! <3

Benjamin är helt underbar med alla sina idéer, så himla omtänksam!

Puss & kram

2011-05-01 @ 09:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback