Så gick ännu en dag..

2011-04-24 @ 23:01:10
Strax efter frukost gick vi ut och fixade i trädgården. Skyfflade ännu lite mer ogräs och sånt.
Benjamin & Noomi gungade och hoppade studsmatta. Vid 13-tiden kom Liam & Andreas förbi och lekte lite. Benjamin blev jättelycklig. Alva & Erik kom också in en liten stund och kollade på kattungarna. Kul med trevliga grannar :)
Vid 14 tog Liam & Andreas färjan. Alva cyklade hem med pappa Erik. Jörgen, jag, Jessica, Benjamin & Noomi åkte till mormor & morfar för att ännu en gång frossa lite påskmat.
Isac & Eric valde att stanna kvar hemma.
Vi fick istället sällskap av Mari & Melvin, Tomas, Majki & William som också var där :)
Hos mormor & morfar kom vi att prata om Maris träd som hon vill få fällda och bortforslade från tomten.
Tomas & morfar vill ha ved, så då kläcktes idén om att Jörgen & Tomas skulle fälla ett par träd.. de tog två förra året men många fler ska bort.
Vi åkte därför bara hem efter motorsågar, yxor och annat som behövdes..tex billig och bra arbetskraft (Johnny & Jocke)
Vi var lite snabbare än Tomas & Co så vi hann hämta upp morfar och sen hann jag även hjälpa Mari att kratta lite. Melvin sov i sin vagn och Noomi placerades i gräset där hon nöjt satt och lekte.
Efter ett tag vaknade Melvin och behövde ny blöja.
Jag gick in och böt på honom då jag tyckte det var Maris jobb att forsla bort löven...
Sen kom det sig så att jag satte mig i gräset med Melvin i famnen ca 2 meter från Noomi..
Mari försvann iväg för att tömma löven.. och jag blir alldeles kall..i den varma solen..
..jag ser nämligen något svart på Noomis finger!!!
..det svarta ser ut som en fastbiten pissmyra!!!
Jag bara hatar såna myror och kan slå sönder benen i kroppen på mig själv, om jag fått en sådan på mig, i min iver att få bort den utan att behöva ta tag i den!
Det vill jag inte utsätta Noomi för så jag ropar smått hysteriskt på Mari...och lägger även in : -spring Mari!!
När jag tycker... hon dröjer..
Jo'rå hon kommer springades och undrar, så klart, vad som händer??
Kolla på Noomis finger säger (skriker) jag då.
-Är det en pissmyra??
Jo, det var det!
Mari tar bort den och jag tar bort mitt stackars barn från gräset som helt oberörd setat där med en fastbiten myra på fingret...
Strax därefter kommer Tomas, Majki och söner.
Arbetet kan börja.









Två träd hann de fälla innan det blev dags att låta grannarna få lite kvällsro och tid att åka hem och bada & natta de små. Tanken är att arbetet ska fortsätta imorrn igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback