Oj, vad blött det blev..

2011-04-12 @ 15:19:26
Har tröttnat på min energibrist och uttröttande sjukdomar med tillhörande jobbiga mediciner och kom på att jag skulle försöka svettas ut förkylningen genom att skura köksluckor och köksgolv.
Sagt och gjort.
Spärrade öppningen mellan hall & kök med barnvagen och placerade Noomi i hallen. Något hon var så där måttligt road av. Hon pep och gnällde och försökte ta sig igenom.. vilket gjorde att jag skurade i ett tempo som sällan skådats har.
Gnodde med rotborste och scotch brite i 120 tills Noomi fastnade halvt under vagnen i sin kamp att ta sig in till mig. Jag skulle lite snabbt och smidigt lirka loss henne men glömde att man inte är särskilt smidig när man är sjuk och välte istället skurhinken över köksgolvet...och oj, vad blött det blev :S
Blev till att parkera liten ettrig bebis i den högbenta matstolen och moppa upp allt vatten, vilket tog sin tid och var allmänt aptråkigt. Fick lust att hämta en rotborste till och spänna fast dem på fötterna som Pippi Långstrump och glida runt på köksgolvet..men helt ogenerat kan jag berätta att jag redan testat det och tyckte väl att resultatet blev så där..
Nu finns det ju de som tar andras idéer och vidareutvecklar dem och det tänkte jag utnyttja. Den nya tidens Pippiskurskon finns redan ute på marknaden och gissa vad??
Jag har beställt ett par för att ge dem en chans och mig själv möjlighet till ett evetuellt roligare städliv :)

Fungerar de bra så ska jag banne mig köpa ett par till var och en i familjen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback