Noomi & Evelyne goes twins

2011-04-04 @ 23:27:44
Efter läkarbesöket var jag rätt slak så Benjamin och jag degade framför soffan en stund medan Noomi sov..
Sen ryckte jag upp mig lite och började försöka få in alla recept här på bloggen under just kategorin recept.
Kolla själv :)
Vid 15:30 kom Mari, Melvin & Evelyne, som Mari var barnvakt åt, eftersom Dennis & Diana skulle ut och flyga.
Evelyne lekte en stund och käkade lite mat i väntan på att prinsessan (Noomi) på ärten skulle vakna.
Under tiden fick jag ett ryck och började rota runt i källaren efter diverse saker jag tyckte Mari borde ta med hem.
Då hittade jag min fyndlåda med tjejkläder jag köpt på en konkursauktion när Noomi var nyfödd :)
Massor av kläder var det..och mycket var redan urvuxet.
En del hade Linn fått tidigare men det fanns en hel del i storlek 74..som passade både Noomi & Evelyne.
Mari och jag fick lust att leka provdocka med tjejerna men hann inte, för klockan började närma sig 17 och då skulle Dennis & Diana lyfta från Bromma flygplats och vi hade tänkt stå och vinka åt dem på mamma & pappas gräsmatta.
Så vi fick lite brådis och packade in barn, bilstolar, fyndlådekläderna och syskonvagnen i Maris bil och begav oss till Sättra.
Vi fick stå och vänta ett tag ute på gräsmattan. Tjejerna satt snällt i vagnen och väntade de med..


Melvin som också ville se brorsan flyga..väntade mestadels i mormors famn men hittade en egen liten plats i vagnen hos tjejerna.

Benjamin sprang runt på tomten och samlade pinnar och höll utkik :) Till sist både hörde vi och såg dem komma.

De cirklade runt huset ett par varv och vinkade. Sen fick Dennis flyga planet hem mot Bromma.
När de försvunnit så gick vi in hos mormor (morfar var inte hemma) för lite matintag och klädbyte för tjejerna eftersom jag & Mari ville leka provdockeleken och göra tvillingar av Evelyne & Noomi. :)
Så här såg de ut innan leken började.

Evelyne är väldigt fysisk och kärleksfull och Noomi är lite misstänksam ..

När hon inte fick lika mycket kärlek tillbaka så försökte hon med Benjamin istället..

..men han var så uppe i sitt tv-program så hon fick ge upp och vi kunde lika gärna börja förvandlingen av tjejerna...
Först testade vi några Madickenklänningar med blus :)








Godisbrejk och dags för nästa klädbyte..

...och nästa..

..och efter det klädbytet gav vi upp för tjejerna började gå berserk i mammas och pappas tv-rum...





Melvin då?
Jo han satt och smålog åt tjejernas vilda framfart kunde knappt vänta tills han blev gammal nog att delta..

Mormor blev nog ganska glad när vi tackade för oss och åkte hem till mig för att möta upp Dennis & Diana.
Mari & Melvin blev kvar ett tag och kollade på mamma byter bo eller vad det hette.
Sen blev det dags för mig att natta barn och Mari som inte ville kolla själv på tv (förutom sin egen) åkte hem.
I morgon ska Mari vara så snäll att skjutsa mig till Vällingby för att röntga mina lungor.. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback