Men shit va klockan blev mycket!!

2011-04-29 @ 23:21:01
Seg och trött som jag var/är fick jag ändå dagen att funka på nåt sätt.
När Noomi sov middag så ordnade jag & Benjamin en picknick på altanen med grillspett, dricka och en liten kaka till efterrätt som Benjamin fixat.
Vi hade jättemysigt och skrattade mycket :D.

När Noomi vaknade så åkte hon & jag med Mari & Melvin, först till Sandudden för att köpa grindar och sen till Ö&B för att köpa färg till grunden (jag) och en torkvinda (Mari).
Jo, jag har tänkt försöka ta tag i vårt eftersatta underhåll av husets fasad.
Får se hur den tidsplanen kommer att se ut, med tanke på att jag på två dagar inte ens hunnit få till ett myggfönster...
Men man måste ha lite mål här i livet, även om man inte uppnår alla ;)

Grinden mellan kök & hall är iaf uppsatt nu, Kaninen matad, pelletsnivån kollad, disken diskad och barnen nattade. Nu har det blivit dags för mig också att sova så man orkar med morgondagen som bjuder på babysim med fotografering på morgonen och Valborgsfirande på kvällen tillsammans med några fina kompisar :)

Förhoppningsvis hinner jag emellan där att städa, laga punka och förbereda någon mat.

Förlåt Ann att jag inte ringde tillbaka till dig, men det hanns inte riktigt med!!

Nåt annat som grämer mig är att jag glömde kameran i Maris handväska..där finns bilder från vår myspicknick idag men de kanske jag hinner lägga in i morgon...

Sen fundererar jag på Benjamins 5-års kalas som han ser så mycket fram emot.

Pappan hans kommer ju befinna sig i Afghanistan då och kan inte delta.
Benjamin är ju en social, snackig & framåt kille och har bjudit en hel massa människor på sitt kalas.
En del kända och en del okända... Han har bland annat bjudit "köpmannen" på Willys i Veddesta, Patrik Borin som driver lanthandeln här ute, Ninni som jobbar där och min lillebror Emils svärfar.

Jag skulle tycka det vore hur kul som helst om de faktiskt kom. En crazy grej liksom. En totalt udda samling (alltså människorna är inte udda utan helt normala trevliga människor, bara udda tillsammans) människor helt okända för varandra kommer på ett somrigt picknickkalas i trädgården.
Ett kul sätt att lära känna nya människor :D

"kryp ut ur skalet och gör något galet"

Ska klura på det en stund,,
Goder natter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback