Jo, men lite blev det gjort idag iaf..

2011-04-19 @ 00:51:33
Bilen som behövde tvättas, behövde tvättas inte mindre än 3 gånger :) för att bli ren. Jessica & Benjamin började... men gav snabbt upp och lämnade bilen så här..

Sen gav jag mig på att tvätta den, men bäst jag höll på så ringde Majki och undrade om hon, Diana & Sandra kunde komma förbi och hälsa på en liten stund. Självklart så kunde de det, men jag hade ju inget fikabröd att bjuda på.. :O Sprang snabbt in och började baka.. en hallonkaka med philadelphiaosttopping.
Det var bara det att jag hade ett ägg för lite så när mina bästa grannar inte svarade på telefon (de såg väl att det var jag :) ) så skickade jag över Jörgen att låna ett ägg.. och han kom tillbaka med två. Kakbaket var räddat!! :)
Noomi som sovit över 3 timmar ute i sin vagn bland vårblommor och syrenknoppar..




..vaknade lagom till fikagästernas ankomst. De fick passa henne medan jag vispade ihop det sista på kakan och ställde den i ugnen. Sen satte vi oss nere i trädgården, i solen och mös. Sandra kom utan Odin som var med mormor och moster på väg till bohuslän. Evelyne sov, men William & Noomi var vakna och fick äta mellanmål på en filt i solen. Mys.



När vi precis huggit in på kakan..

..ringde Mari och undrade vad vi gjorde för skojsigt och när jag berättat det och erbjudit henne att komma hon med så tog det inte lång tid innan hon stod där med en sovande Melvin i bilstolen i ena handen och ett barnvagnshjul i den andra...

..och då kan man ju inte låta bli att undra var resten av vagnen är...?
Jo, det talade Mari om innan någon hann fråga.. för det visade sig att hjulet kom från syskonvagnen hon hämtat här för ett par dar sen... och att hon nu hade diagnostiserat punka och remitterat hjulet till mig!
Nu visade det sig så här i efterhand.. efter att Mari visat sina kunskaper i att bända av ett däck (något hon gjorde när hon anlänt till mig och inte hemma i sitt garage).. att det faktiskt med största sannolikhet inte var punka iaf.. :)
Vart däcket är nu? -inte vet jag!
Men jag hoppas Mari vet.. i annat fall kanske vi ska satsa på att köpa vagnen för 4:a barn vi såg på Blocket...
Appropå Blocket så har jag nu sålt 2 av 3 cyklar som jag la ut där i förmiddags. 
Mitt i fikamyset kom den första cykelköparen.
Den tredje cykeln har jag tre köpare på varav den som stod först på tur kommer imorrn.
Bra för jag behöver lite cash.
Några som också är i behov av pengar är Jessie och Millan som raggade jobb via anslagstavlor i området... Gammal & vis som man är bad jag att få ett arbetsprov och bad dem leka lite med barnen medan vi fikade och det gjorde de söta och gulliga tjejerna..



När Dennis kom för att hämta Diana, Evelyne och Sandra så vaknade äntligen Evelyne..

När alla andra gått/åkt hem så hängde Mari på in en liten stund.
Jörgen som tvättade bilen den tredje gången, la ner projektet och gav sig iväg för att handla och möta upp den andra cykelköparen. Melvin var på topphumör :)

Benjamin var också på topphumör och hade, som han själv sa, hela hjärnan full av idéer. :)
En var att göra glass av Tropicana äppeljuice och det gjorde han. De blev jättegoda!!

Jag hann sen när allt lugnat ner sig, springa över till Eva & Dennis med hallonkakor som tack för äggen.
På kvällen åkte jag över till Mari och åt middag med henne, Dennis och Diana framför tv'n.
Jörgen & barnen lagade och åt taco.
Shit!!!! Va klockan är mycket Go'natt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback