Friday night and bedtime..

2011-04-22 @ 23:40:14
Spännade liv man har va? :) Inte direkt. Men å andra sidan så önskar jag mig inget annat heller.
Vissa saker skulle man ju så klart önska bort... och för den delen önska hit med..
Sov faktiskt väldigt länge i morse. Matade Noomi nån gång mellan 5 och 6, men sen gick Jörgen upp med henne och jag som har så svårt att sova..sov som en gris. Sov mig genom att Benjamin som låg bredvid gick upp...och att Noomi kom och la sig igen...!!??
Gick upp vid 10-tiden gjorde jag. Så länge har jag inte sovit på år. Beror säkert på min envisa förkylning som jag dragit på i flera månader. Är helt slut faktiskt..och den förkylningen skulle jag önska bort!
Hur som helst så blev det inte så där jättemycket gjort idag för min del. Har iaf rullat köttbullar av 3.3 kg köttfärs till påsklunchen hos mamma och pappa i morgon.

Benjamin och Noomi har varit ute mest hela dagen. Noomi sov som vanligt middag ute i vagnen i flera timmar och Benjamin har lekt, mestadels i den nya sanden. Jörgen har fortsatt att gräva och plantera häckplantor och jag har växlat mellan köttbullefix och vårvarma utebarn :)
När Noomi vaknade så fick hon testa nya gungan.

Det kittlade dödsskönt i kistan och hon njöt i fulla drag.
Jessie passade på att vara ute i solen och bättra på brännan. Hon började i solstolen med en bok och övergick sen till att sitta ute i soffan och göra lite läxor....

I Påsk är jag avsatt som tårtbagare och mamma har bett mina småbröder köpa med sig en påsktårta istället.
Förstår att de är trötta på mina tårtor.. och låtsas att de inte vill att jag ska ta på mig för mycket och jobba ihjäl mig och så..bara för de inte vågar säga att de inte vill ha mina tårtor.. men de ska få se på påsktårta i morgon ;)
Jag har förberett en fyllning bestående av en vit chokladkräm som ska bres på marängbottnar tillsammans med vispgrädde och hackad choklad.
Håkan, min äldsta systerson är glutenintolerant och äter därför inte vanlig tårta.. har de tänkt på det va?? Ja, det har de säkert.. men man vet aldrig..och har de tänkt..så har de tänkt glass, det förstår jag nog.
Men de kan sitta där med sin köpetårta medan jag och Håkan äter marängtårta :P
Träffade förresten Håkan & hans flickvän Evelina en stund idag. Vi åkte en sväng hem till M&M för att gosa lite bebispojke och då var de där. :) Där var även D&D och Evelyne, mamma och pappa.
Men nu är det faktiskt sovdags för länge sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback