Dagen jag helst vill glömma

2011-04-09 @ 22:34:32
Inget gick som det skulle idag.. Totalt värdelös dag jag helst velat snabbspola förbi!! Fick för mig att gå på klädbytardag och rensa upp lite hemma samtidigt som man fick in lite pengar.. Offrade därför en stor del av dagen igår till att namnmärka kläder och storlekssortera när jag egentligen skulle ha städat och förberett konfamottagningen imorrn.
Sålde för nästan 1000 kronor men blev bestulen på en massa märkeskläder som någon som uppenbarligen inte hade råd till det, ville klä sina barn i!! Då kunde jag ju istället få välja vem jag ville skänka dem till. Där kommer jag aldrig att sälja igen, det är ett som är säkert!!!!!!!
Babysimmet hoppade jag över pga att jag mådde så illa av penicillinet jag äter.. kräkvarning!!!
Åkte istället till Jakan med Tytte och handlade lite till imorrn. Trevligt att träffa henne, men dessvärre mådde jag fortfarande illa och gjorde shoppingen på 20 minuter ca.
Sen drog jag till Coop och handlade lite annat till imorrn som fattades... Boring! Träffade Tytte där med. Skönt!!! För jag hade bara tagit en korg och tre kassar som jag släpade runt på..och där som en ängel kom hon med en nästan tom vagn. Jag fick åka snålskjuts på henne. Tack.
Sen åkte jag hem och bakade två tårtbottnar. När den sista kom ur ugnen var det dags att sticka iväg till Tappen och den sugiga klädbytardagen för att upptäcka att folk är tjuvaktiga och pinsamma.
Hem igen för att baka den sista tårtbotten, skära crabfish, marinera kyckling, göra hallonmousse, dumlefluff och annat fix inför morgondagen..
Fick ett trevligt besök också av Dennis, Diana, Evelyne, Mari & Melvin.. tyvärr hann jag inte sitta ner och umgås bara.. Tristigt men inget att göra åt!!
Och nu är det hög tid att fortsätta fixa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback